İBB Halka yalan söylüyor...

Dolmabahçe-Levazım Tüneli’nin Beşiktaş ve İstanbul’un önemli parklarından biri olan Maçka Parkı’ndan geçirilmesine karşı bugün bir basın açıklaması yapıldı.

İBB Halka yalan söylüyor...

Dolmabahçe-Levazım Tüneli’nin Beşiktaş ve İstanbul’un önemli parklarından biri olan Maçka Parkı’ndan geçirilmesine karşı bugün bir basın açıklaması yapıldı.

14 Şubat 2018 Çarşamba 13:52
İBB Halka yalan söylüyor...

Dolmabahçe-Levazım Tüneli’nin Beşiktaş ve İstanbul’un önemli parklarından biri olan Maçka Parkı’ndan geçirilmesine karşı bugün bir basın açıklaması yapıldı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, geçen yıl tepkiler nedeniyle durdurduğu Dolmabahçe-Levazım Tüneli projesini yeniden başlatmış ve bir ucunun çıkış noktası olan Maçka Parkı'nda ağaç söküm işlemleri başlamıştı. 

Çalışmaları yeniden başlayan projeye tepki gösteren yurttaşlar dün akşam 18:30'da parkın girişinde toplandı. Kent ve yaşam savunucuları tarafından basın açıklaması okunurken, çok sayıda polis ve çevik kuvvet ekipleri de park içinde yer aldı.

Maçka Parkı Hepimizin grubundan Ersin Kiriş tarafından okunan basın açıklamasında şu ifadeler yer aldı:

''Geçen seneden bu yana bütün kent ve yaşam savunucularının mücadele ettiği Maçka Parkı’na yapılmak istenen tünel projesi yeniden devrede. Maçka Parkı, Dolmabahçe-Levazım-Armutlu- Ayazağa tünellerinin Dolmabahçe çıkışı nedeniyle tehdit altında. İBB ekipleri Maçka Parkı’ndan sonra daha önce parka ait olan Beşiktaş Stadı’nın karşısındaki alanı da panellerle çevirdi.

'İBB HALKA YALAN SÖYLÜYOR'

İBB yenilediği görsellerle, hazırladığı tanıtım broşürüyle toplam 199 ağacı taşıyacağını, bölgenin eskisinden daha yeşil olacağını iddia ediyor. Parkın projeden etkilenmeyeceğinden bahsediyor. Ancak biliyoruz ki, İBB bölgeyi üst geçitlerle, tünel giriş çıkışlarıyla, katlı geçişlerle nasıl bir beton-yol kaosuna çevireceğini gerçek dışı görsellerle saklamaya çalışıyor, halka yalan söylüyor.

Yaklaşık yüzyıllık ağaçların Maçka Parkı’nın bir parçası olduğu gerçeğini yok sayarak parkın bir kısmına boş arazi muamelesi yapıyor. Tünele giriş ve çıkış noktaları parkın hangi bölümüne yapılırsa yapılsın parktaki ağaçları ve parkın doğal yapısını zedeleyecek. Binlerce canlı etkilenecek!

Semt sakinlerinin afet durumunda toplanma alanı olan Maçka Parkı’nın altı oyuluyor! Bir yörenin topografyasını alt üst etmeye yönelik kararlar, o kararların neticesini bizzat deneyimleyecek olanların fikrini gözetmeksizin tayin ediliyor. 

Proje Maçka Parkı’nı, bir ulaşım aksının ortasında bırakıyor, karayoluyla kıskaca alıyor. Tünel çıkış noktasıyla, bağlantı ve ring yoluyla parkı hala tehdit ediyor. Tünelin giriş ve çıkış noktaları parkın neresine düşünülürse düşünülsün, tünelden Dolmabahçe civarındaki yollara bağlanan tüm bağlantı yolları parkı hançerleyerek geçecek. Maçka Parkı’nın zarar görmemesi için tek ihtimal tünel projesinin iptal edilmesidir. 

Maçka Parkı’nı savunanlar binlerce itiraz dilekçesiyle projenin askıya çıkan planlarına itiraz etti, planlara dava açtı. İptal edilen plan küçük bir değişiklikle yeniden devreye sokuldu, kazanılan dava boşa düşürüldü.

'MAÇKA PARKI'NA SAHİP ÇIKALIM'

Bütün İstanbul halkına, Şişli ve Beşiktaş sakinlerine, Maçka Parkı’nı kullanan herkese sesleniyoruz:

1- Parkların altına karayolu tüneli yapılamaz. Yapıldığı takdirde parktan ne kadar az alan gittiği söylenirse söylensin, yukarı çıkacak egzoz dumanları parkın temiz havasını öldürecektir ve dolayısıyla park işlevini yitirecektir.

2- İBB bütün park ve yeşil alanların altını, karayolu tüneli veya zeminaltı otopark inşaatı adı altında betonlaştırma kararı aldı. Yeşil alanların, parkların altları oyulup betonlaştırıldıkça yağmur suları toprakla buluşamayacaktır. Bu olmayınca, yağan en hafif yağmurda bile geçtiğimiz sene gördüğümüz afet manzaraları bu şehrin normali olacaktır. Bunlara hazırlıklı olalım!

3- İstanbul genelinde 30’dan fazla karayolu tünel projesi İBB meclisinden geçmiş durumda. Anlayacağınız İstanbul’un altı delik deşik edilecek, eğer dur demezsek!

4- 3.köprü bağlantı yollarıyla yeni yapılaşmalardan gelecek trafiğin şehrin merkezine bu tünelle verilecek olması söylendiği gibi trafiği rahatlatmayacaktır. Belki ordan merkeze 5 dakikada gelecektir araçlar, ancak merkezden örneğin Taksim veya Karaköy’e 2-3 saatte geçecektir. Trafiğin bütün bu yoğunluk, gürültü ve kirinin esas olarak merkeze çok ciddi zararı olacaktır. 

5- Bu tünel çıkışı, Maçka Vadisi’ne çakılan son çivi olacaktır. Parkı ve vadiyi kullanan sporcular, yurttaşlar, hayvan severler; herkes şapkayı önüne alıp bir düşünsün! Son çivinin çakılmasını hep birlikte engelleyelim.

Unutmayalım! 

Şehir, hep birlikte mücadele edersek kurtulur!''

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.