Toplumsal Haber Merkezi

Yolsuzluk operasyonları olarak adlandırılan 17- 25 Aralık sürecinde, halka ettiği küfürle hafızalara kazınan Mehmet Cengiz'in sahibi olduğu, sık sık devletten aldığı ihalelerle gündeme gelen Cengiz Holding, YouTube’da yayınladığı reklam filmiyle tepki çekti. Hayat Ağacı isminin verildiği reklam filminde, “meyve veren ağaç taşlanır” teması işleniyor. Bu reklam filmi, Cengiz Holding'in ne olduğunu çok iyi bilen yurttaşlar tarafından 'dislike' yağmuruna tutulmuştu. Youtube'daki video, an itibarıyla 16 bin 'like' alırken 85 bin 'dislike'ın sahibi oldu.

Reklam filmi konuşulmaya devam ederken alternatif bir 'reklam' filmi de Cengiz'in katliamlarına yurdun dört bir yanında direnenlerden geldi. Kuzey Ormanları Savunması, "Cengiz Holding için bir tanıtım filmi de biz hazırlayalım dedik" ifadeleriyle paylaştığı videoda Cengiz'in yaptığı katliamlar bir bir sıralandı. Cengiz'in reklam filmindeki sözlerin uyarlanmasıyla oluşturulan videoda tıpkı o reklamda yer aldığı gibi "Peki bunları kim yaptı?" diye soruldu.

"Biz çok iyi biliyoruz" yanıtı verilen video "Defol Cengiz" anaonsuyla kapanıyor. 

Videonun Kuzey Ormanları Savunması, Kaz Dağları Dayanışması, Yenişehir Çevre Platformu gibi birçok grup tarafından paylaşılması ve yurttaşların desteklemesiyle #DefolCengiz etiketi bir anda Twitter'ın gündemine oturdu.