İktidarın elektrik dağıtımını 2013’te 21 bölgeye bölerek özel sektöre devretmesiyle birlikte sektörde yaşanan sorunlar katlanarak artıyor.

BirGün'den Mustafa Bildircin'in haberine göre; TEDAŞ Talep ve Takip Müdürlüğü’nün gecikmeli olarak açıklanan verileri, yaşanan sorunlar yumağını ortaya koydu. 2017’de 12 bin 614 olan şikâyet sayısı, 2020’de 33 bin 338’e, 2021’de 40 bin 581’e, geçen yıl ise 55 bin 769’a yükseldi. Sokak aydınlatmalarını da kapsayan genel aydınlatma, en fazla şikâyet alınan konu oldu.

ON BİNLERCE BAŞVURU
TEDAŞ’a yapılan toplam 55 bin 769 başvurunun 26 bin 760’ı CİMER, 23 bin 918’i Aydınlatma Şikâyet Takip Sistemi, 3 bin 935’i e-posta, 664’ü Talep Takip Sistemi, 492’si ise dilekçe üzerinden iletildi.

Cep yakan faturalar ile tartışılan elektrik dağıtım şirketleri geçen yılki net kârı dudak uçuklatıyor. SEDAŞ, AYEDAŞ, Toroslar ve Başkent Elektrik dağıtım şirketlerinin 1 Ocak 2022-31 Aralık 2022 dönemine ait net kârı 16 milyar 444 milyon 208 bin TL ile ifade ediliyor.