Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ), Bahçeşehir Üniversitesi (BAU), Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) ve Yeditepe Üniversitesi'nden gelen akademisyenler, İstanbul trafiğini 9 yıl boyunca inceleyerek "İstanbul Trafik Otoritmi" başlıklı bir rapor sundu. Bu rapor, şehirdeki 5,084 kilometrelik yol ağının trafiğini sabah, öğle ve akşam saatlerinde GPS bazlı uydu verileriyle analiz etti.

Rapora göre, hafta içi günlerde ana arterlerdeki ortalama sürüş hızı 32.5 kilometre/saat olarak ölçüldü. Akşam saatlerinde ise trafik yoğunluğunun artmasıyla birlikte sürüş hızı ortalama 21 kilometre/saat seviyesine düştü. İstanbul sakinlerinin günlük hayatlarının yüzde 5.5'ini, yaklaşık 80 dakikayı ulaşımda geçirdiği belirlendi. Ayrıca, 15 kilometrelik bir gidiş-geliş seyahati için harcanan zamanın sabah saatlerinde 30 dakika, akşam saatlerinde ise 50 dakika olduğu tespit edildi.

Rapor, yoğunluğun en az olduğu saatlerde aynı seyahatin sadece 36 dakika sürdüğünü gösterirken, trafik sıkışıklığından kaynaklanan ekstra zamanın toplam seyahat süresinin yüzde 56'sını oluşturduğunu ortaya koydu. Trafik yoğunluğunun zirve yaptığı saatlerde bu oran yüzde 64'e çıktı, her 100 dakikada 64 dakikanın trafik sıkışıklığında geçtiği belirtildi.

Rapora göre, hafta sonları, tatiller ve özel günler çıkarıldığında, yılın yaklaşık 250 gününün benzer şekilde geçtiği görüldü. Son 5 yılın verilerine göre ise akşam trafiğinin yılda yaklaşık 85 gün neredeyse durma noktasına geldiği belirlendi. Hafif trafiğin geçtiği gün sayısı ise 17 oldu.

Sadece hafta içi günlerde, günde en az 2 kez trafiğe katılan 15-64 yaş arası bir İstanbullunun, haftanın bir mesai gününe denk gelen 7 saatini trafikte geçirdiği ve bunun yaklaşık 4.5 saatinin sıkışıklıktan dolayı boşa harcandığı raporda vurgulandı. Raporda ayrıca, İstanbul'da ortalama yaşam süresinin 81 yıl olduğu belirtilerek, "Ömrün yaklaşık 3.5 yılı trafikte geçerken, sıkışıklığa bağlı boşa geçen zamanın 2.5 yıl seviyesine doğru yaklaştığı" değerlendirmesi yapıldı.