Bu yıl 6-18 Kasım tarihleri arasında Mısır'ın Şarm El-Şeyh kentinde düzenlenecek 27. Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı'nın (COP27), her yıl 110 milyar üzerinde tek kullanımlık plastik şişeyi piyasaya sokan Coca Cola sponsorluğunda yapılacağı açıklandı.
Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı zirveleri, hükümetleri, büyük şirketleri ve çevre kuruluşlarını iklim krizine karşı alınacak önlemler çerçevesinde bir araya getiren en önemli etkinlik ve her yıl farklı bir ülkede gerçekleştiriliyor.
Geçen yıl COP26'ya ev sahipliği yapan İngiltere, fosil yakıt şirketlerinin etkinliğe sponsor olmasına izin vermemişti.
Ancak COP27 yönetiminin dünyanın en büyük plastik kirleticilerinden biri olan Coca Cola ile geçen hafta imzaladığı sponsorluk anlaşmasına tepkiler büyüyor.
BBC Türkçe'deki habere göre çevre örgütleri, anlaşmanın bir "yeşil aklama" taktiği olduğunu iddia ediyor.
İngilizce'ye "greenwashing" olarak giren tanım, Türkiye'de çevreci gruplar arasında "yeşil badana" ya da "yeşil aklama" olarak kullanılıyor.
BBC'ye konuşan çevre savunucuları, dünyada plastiğin büyük bir kısmının fosil yakıtlar ile yapıldığını dolayısıyla sponsorluğun iklim zirvesinin çıkarlarına aykırı olduğunu belirtti.
Coca Cola ise yaptığı açıklamada "Atık sorununu tamamen ortada kaldırma hedefini desteklediğini ve bu konuda farkındalık yaratma çalışmalarının önemini anladığını" kaydetti. Şirketin Kamu Politikaları ve Sürdürülebilirlik Bölümü Küresel Başkan Yardımcısı Michael Goltzman, "COP27 ortaklığıyla Coca Cola, iklim krizine karşı toplu bir şekilde harekete geçilmesini destekliyor" ifadelerini kullandı.
Çevre örgütleri ortaklığın iptal edilmesi için bir dilekçe hazırladı. Dilekçeyi şimdiye kadar 12 binden fazla kişi imzaladı.
İMAJ ÇALIŞMASI
Geçmiş yıllarda ölçülen rakamlara göre dünyada her yıl denizlere 12 milyon ton plastik atık atılıyor; her dakikada bir kamyon dolusu plastik anlamına gelen bu sayının yanı sıra sadece Coca-Cola her yıl 110 milyar üzerinde tek kullanımlık plastik şişeyi piyasaya sunuyor. Deniz kuşlarının yüzde 90'ının, deniz kaplumbağalarının üçte birinin midesinde plastik çıktığını düşündüğümüzde söz konusu sponsorluğun imaj çalışması olduğu ortaya çıkıyor.