Ekonomik kriz bayram şekeri fiyatlarında etkiledi. Bayram şekerine yüzde 32 oranında zam geldi.

 Mondelez International Türkiye Genel Müdürü İhsan Karagöz,  “Bir bayram havasında giriyor muyuz, tartışılır. Türkiye'de hediyelik ve ikramlık şeker pazarı büyüklüğü 1.2 milyar TL. Türkiye'de toplam bayram şekeri tüketimi ise 24-26 bin ton. Bu yıl yüzde 1-2 gibi bir büyüme bekliyoruz. Geçen sene 75 TL olan şeker fiyatı bu yıl 99 TL.” açıklamasını yaptı.

Karagöz, Türkiye'de hane başı yıllık bayram şekeri tüketiminin 2.47 kilogram olduğunu ve bu dönemde satın alınan hediyelik ve ikramlık ürünlerin yüzde 81'ini bayramlık şeker ürünlerinden oluştuğunu belirtti.

Karagöz, “2022'de tonaj bazında yüzde 40 büyüdük ve dünyada bu kadar büyüyen başka ülke yok. Çikolata kategorisinde olağanüstü bir büyüme gerçekleşti. Türkiye'de tüketici biraz markalı biraz da iyi kalite ürünlere odaklandı. En son 50 milyon dolarlık yatırım daha getirdik pandemi öncesinde. Bu ABD'ye yapılacak ihracatın üretimi içindi. Şu anda ABD'ye jelibon yetiştiremiyoruz”  sözlerini söyledi.