Bodrum'da hedef 2,5 milyon yabancı turist

BOTAV’ın öncülük ettiği ve başta tarım, gastronomi olmak üzere spor ve doğa gibi alanlarda atılacak adımlarla Bodrum'da 2,5 milyon yabancı turist hedefleniyor.

23 Kasım 2020 Pazartesi 19:31
Bodrum'da hedef 2,5 milyon yabancı turist

Bodrum Tanıtma Vakfı tarafından başlatılan turizmi çeşitlendirme hamlesi hayata geçiyor. BOTAV’ın öncülük ettiği ve başta tarım, gastronomi olmak üzere spor ve doğa gibi alanlarda atılacak adımlarla 2,5 milyon yabancı turist hedefleniyor.

Bodrum Tanıtma Vakfı (BOTAV) tarafından başlatılan turizmi çeşitlendirme hamlesi sürüyor. Turizm çeşitliliğiyle 2,5 milyon yabancı turistin hedeflendiği turizmde ve tarımda kalkınma hamlesi projesine ilişkin Bodrum Belediye Başkanı ve BOTAV Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Aras, BOTAV Genel Sekreteri Serkan Ceylan, İstanbul ve Marmara, Ege, Akdeniz, Karadeniz Bölgeleri (İMEAK) Deniz Ticaret Odası (DTO) Bodrum Şube Başkanı Orhan Dinç’in katılımıyla tanıtım toplantısı düzenlendi. 

BOTAV'ın düznelediği tanıtım toplantısında konuşan Bodrum Belediye Başkanı ve BOTAV Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Aras, Bodrum'un Dünya ve Türkiye’deki turizm destinasyonuna dikkat çekti. Göreve geldikleri günden beri 20 aydır soluksuz çalıştıklarını ifade eden Aras, bu süreçte çok önemli projelere imza attıklarını söyledi. Önemli projelerden birisinin tarım alanında olduğunu ifade eden Aras, “Bodrum tarımının ve çiftçisinin kalkınması ve katma değerli üretim için çok önemli şeyler yapıyoruz” dedi. 

Bodrum'da tarımsal kalkınma hamlesi başlattıklarını belirten Başkan Aras, “Tarım, Bodrum ekonomisi için olmazsa olmazımız. Biz, turizmi tarım ile entegre ederek çeşitlendirmek için yola çıktık. Bodrum’da Tarımsal Kalkınma Hamlesi başlattık. İlk olarak Belediye bünyesinde Tarımsal Hizmetler Müdürlüğünü kurduk. Ardından, Türkiye’nin önde gelen akademisyenlerinin, STK ve kamu kurumu temsilcilerinin katılımıyla Aralık 2019’da bir Tarım Çalıştayı düzenledik. Çalıştay Sonuç Bildirgesi, bizim için bir yol haritası oldu” diye konuştu.

Aras, düzenledikleri Tarım Çalıştayı sonunda 5 yıllık tarımsal kalkınma planını hazırladıklarını söyledi. Başkan Aras, kalkınma planına ilişkin şu bilgileri verdi:

Ekolojik ve kırsal turizm konusunda çalışmalarımızı başlattık. Bodrum’un tarım ve turizm envanterini çıkarıyoruz. Katma değeri yüksek ürünleri belirliyoruz. Bodrum’un endemik bitkilerini tespit ederek, bunları katma değerli ürünler haline getirmek için çalışma başlattık. Üretici destekleme ve hibe programımızı başlattık. Uzmanlarımızla, üreticimize danışmanlık ve eğitim hizmeti sunuyoruz. Atıl kalan binlerce dönüm boş arazinin tespitini yaptık. Belediye mülkiyetindeki tarım arazilerini üretime açtık. Bodrum’un ilk üretici destekli Tarım Koopertifi-TARKO’yu kurduk. Üreticinin kendi pazarını oluşturması için çalışma başlattık. Üretici pazarları kurduk. Her hafta dört farklı mahallede kuruluyor. Bahçeyakası’nda Tarım AR-GE ve Yerel Tohum Merkezimizi kurduk. Atalık tohumlarımızı çoğaltmaya başladık. Tritikale ve Karakılçık Buğdayı üretimimiz sürüyor. Tıbbi aromatik bitkilerin üretimine başladık. Önümüzdeki günlerde bölgeye bir Tarım Enstitüsü kazandırmak için proje hazırlığımız devam ediyor. Arıcılığı destekleyeceğiz. Arı yetiştirme merkezi kurarak üreticileri apiterapi ve apiturizm konusunda destekleyeceğiz. Bodrum markalı ürünlerin Türkiye ve dünya pazarına satış ve pazarlamasına öncülük edeceğiz. Kırsal turizme yönelik konaklama tesisleri oluşturulacak. Agro-turizm için imar planlama çalışmaları bizim öncülüğümüzde yapılacak. Tarımsal atıkların geri dönüşümü konusunda bir sistem oluşturacağız. Tarım üretimi konusundaki örnek işletmeleri destekleyeceğiz.

ENDEMİK BİTKİ ÜRETİMİ ARTIRILIYOR
Ahmet Aras, tarımın çok stratejik bir sektör olduğunu, özellikle salgın döneminde sanayi ve turizmden daha fazla önem arz ettiğinin anlaşıldığını söyledi. "Bodrum'da üretip Bodrum'da satma" misyonuyla ilçe tarımı ve çiftçisi için harekete geçtiklerini anlatan Aras, ekolojik ve kırsal turizm konusunda çalışmalar başlattıklarını, Bodrum'un tarım ve turizm envanterini çıkarttıklarını, katma değeri yüksek ürünleri belirlediklerini söyledi. Mandalina bahçelerinde, üzüm bağlarında ve zeytinliklerde kırsal turizme yönelik konaklama tesisleri oluşturulacağını belirten Aras, özellikle Karaova bölgesinin tarım ve doğa turizmi için büyük önem arz ettiğini, buraya gelen turistlerin pansiyonlarda konaklayabileceğini, bölgede çok önemli restoranların, botanik bahçelerin, butik tesislerin hayata geçirileceğini kaydetti.

YABANCI TURİST SAYISI HEDEFİ: 2,5 MİLYON
BOTAV Yönetim Kurulu Başkanı Aras, Bodrum'un sadece deniz, kum ve güneş turizmiyle değil doğa, tarım, gastronomi ve spor turizmiyle de anılması için çalışmalara başladıklarını, turizmi çeşitlendirerek kenti birçok alanda marka yapacaklarını söyledi. Bodrum'a gelen yabancı turist sayısının yıllık 1,5 milyona yaklaştığını dile getiren Aras,  “Pandemi nedeniyle artık insanlar doğaya, bahçelere, tarlaya kendini atıyor. Son yıllarda başlayan organik ürün hassasiyeti pandemiden sonra iyice arttı. İnsanlar doğa ile iç içe olmak, toprağa dokunmak, bahçeli evlerde oturmak istiyor. Biz de turizm ile iç içe geçen tarımdaki hamlelerimizle, spor turizmindeki projelerimizle çok önemli atılımlar yapacağız” diye konuştu.

Bodrum'un 50 yıldır turizmi en iyi yapan destinasyon olduğuna vurgu yapan Başkan Aras, "Bodrum turizmini gastronomi, tarım, sağlık, doğa, spor ve kongre alanlarında çeşitlendirerek 1,5 milyona yaklaşan yabancı turist sayımızı kısa ve orta vadede 2,5 milyona çıkartacağız ve 1 milyar dolar ek gelir sağlayacağız. Resmi nüfusumuzun 14 katı yabancı turist ağırlayacağız. Ekoturizm alanlarında butik konaklama kapasitesini artırmak ve köy pansiyonculuğunu yeniden canlandırmak için yatırımları teşvik edeceğiz. Kırsal hayata özlem duyan misafirlerimizin tarımsal aktivitelere doğrudan katılabileceği, doğayla iç içe olabileceği, günlük taze ve sağlıklı gıda temin edebileceği, hatta bu ürünleri yetiştirebileceği bir turizm bölgesi olacağız” ifadelerini kullandı.

GASTRONOMİ TURİZMİ DE HEDEFTE
Konuşmasında Gastronomi turizmi hakkında da bilgi veren Ahmet Aras, tarım ve turizmin her alanda birbirini tamamladığını belirterek, “Bir destinasyonun tarım ürünleri ne kadar çeşitlilik ve özgünlük arz ederse, turizm talebi de olumlu etkilenir. Her ikisi de iklimle ve doğal kaynaklarla paralel ilerleyen sektörler. Tarımı ve turizmi bütünleştirmek istiyoruz” dedi. Bu projeler sayesinde yapılaşmanın önüne geçileceğine vurgu yapan Başkan Aras,  “Gastronomi turizmini canlandırmak için lezzet rotaları oluşturacağız. Bodrum markalı ürünlerin Türkiye'ye ve dünyaya satış ve pazarlamasını yapacağız. Çiftçinin ve üreticinin turizmden de kazanmasını sağlayacağız. Bu turizm yerel halka toprak ve üretim dışında da iş fırsatları sağlayacak, bölgenin geliri artacak” ifadelerini kullandı.

TARIM BODRUM TURİZMİNE DAHİL EDİLECEK
Tanıtım toplantısında konuşan diğer biri isim ise BOTAV Genel Sekreteri Serkan Ceylan oldu. Bodrum’un tanıtımında Vakfın, rolüne vurgu yapan Ceylan, tüm paydaşlarını bir araya getirerek tarım ve doğa turizminde önemli işlere imza attığını ifade etti. Yaptıkları çalışmalar neticesinde Bodrum'da tarım alanındaki geçmişinin Antik Çağ’a uzandığını belirten Ceylan, “Bu değeri yıllar sonra Bodrum ekonomisine tekrar kazandırmak ve ilçe turizmine tarımla katkı sağlamak istiyoruz. Bodrum yarımadasının sınırlı tarım alanları agroturizm ve gastronomi için çok elverişli. Kısa, orta ve uzun vadede tüm paydaşlarımızla birlikte hem tanıtım hem üretim hem de katma değer anlamında çok önemli hedeflerimiz var. Ciddi anlamda aromatik lavanta ekimine başladık. Bisiklet ve yürüyüş yollarını hayata geçirdik. Golf turizminden agroturizme kadar birçok ürün geliştiriyoruz” diye konuştu. Proje sayesinde Bodrum’daki hem turist hem de turizm gelirinin artacağını belirten Ceylan, “Bodrum'un turizm gelirlerini 10-15 yılda yüzde 40-50 artırmak istiyoruz” dedi. 

Son Güncelleme: 23.11.2020 19:36
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.