Elon Musk'ın Ekim 2022'de eski adıyla Twitter olarak bilinen platformu satın almasından bir yıldan fazla bir süre sonra X'in günlük kullanıcı sayısında düşüş yaşandığı gözlemlendi. NBC News'e göre, iki araştırma şirketinin verileri ve Musk ile X tarafından yayınlanan rakamlar, X için bazı ölçütlerde kötüleşen bir duruma işaret ediyor.

Musk, X'i dünyanın "şehir meydanı" olarak pazarladı, ancak kullanıcı sayısı bakımından videoya odaklanan sosyal medya rakipleri olan Instagram ve TikTok'un gerisinde kalmaya devam ettiği öne sürüldü.

Günlük aktif kullanıcı sayısında yüzde 18'lik bir düşüş yaşandı. Sensor Tower'a göre, Şubat ayında X'in ABD'deki mobil uygulamasının günlük aktif kullanıcı sayısı bir önceki yıla göre yüzde 18 düşüşle 27 milyona geriledi. Firma, mobil uygulamadaki günlük aktif kullanıcı sayısının bir önceki yıla göre yüzde 15 azalarak Şubat ayında dünya genelinde 174 milyona düştüğünü belirtti.

Musk'ın görev süresi boyunca dünya çapındaki kullanıcı sayısının her ay sabit kaldığı ya da azaldığı ifade ediliyor.

X, her gün 250 milyon kişinin aktif olduğunu açıkladı. Ancak bu rakam, Musk'ın uygulamayı satın aldığı zamana kıyasla bir düşüşü temsil ediyor. Musk, 2022'de yaptığı açıklamada, Twitter'ın yaklaşık 258 milyon aktif kullanıcıya sahip olduğunu söylemişti. Şirkete göre ise X'i aylık bazda 550 milyon kişi kullanıyor.