Toplumsal Haber Merkezi
Özellikle yiyecek ve içecek reklamlarında tok insanı bile acıktıracak, bir insanı su içerken bile susatacak sahneler görürüz. Aslında bu da bir sektör ve artık kalıplaşmış 'numara'ları var.
Türkiye'de de dünya ortalamasına göre çok 'gelişmiş' olan gıda reklamcılığı, söz konusu ürün her neyse onun satışında en büyük payı oluşturuyor. Bu nedenle firmalar kuruşlu rakamlara ürettikleri ürünlere bile milyonluk yatırımlar yapabiliyor.
Ancak nedense aldığımız ürünlerin hiçbiri reklamdakiler gibi olmuyor. Büyük coşkuyla tanıtılan bir hamburger, gidip satın alındığında bir ucubeye dönüşüveriyor. Ya da bir içecek öyle sözler ve görsellerle tanıtılıyor ki siz onu alıp tükettiğinizde hayata bambaşka bir gözle bakacağınızı düşünmek zorunda kalıyorsunuz. Halbuki o içecek, reklamında hiç vurgulanmayan iğrenç tadıyla sizi hayattan soğutuveriyor.
Gıda reklamcılığının da birtakım sırları var. Film Eleştirmeni Eyüp Kaan Yoksu bu sırların birkaçını anlatan bir video paylaştı...
Tok insanı bile acıktıran reklamların perde arkası ya da hamburgerinize ilave gres yağı ister misiniz?
— Gazete Toplumsal (@ToplumsalGazete) December 13, 2020
https://t.co/MNqatZrlzP
via @eyupkaanyoksu pic.twitter.com/6rgvg7NBe5