Türk Hava Yolları’ndan (THY) bilet almasına ve zamanında gitmesine rağmen fazla bilet satışından (overbook) dolayı uçağa binemeyen, bir sonraki uçağa binmek için ekstra ücret ödemek zorunda kalan Habertürk sunucusu Mehmet Akif Ersoy, "İnanılmaz bir sorumluluk" diyerek duruma tepki gösterdi.,
THY’nin uçak kapasitesinin yüzde 10 fazlasına bilet satışı yapması uygulamasından dolayı uçağa binemeyen gazeteci Mehmet Akif Ersoy, uçuş saatinden 45 dakika erken gelmesine rağmen check-in yapamadığını ve uçağa binemediğini söyledi.

Ersoy, “THY fazla bilet satıyorsa, bu sorunu başka türlü çözebilmeli. Sonraki uçağa bindirebilmeli. Şu anki uçağa binemediğim gibi bir sonraki uçağa da binemediğimi söylediler, beni uzun süre oyaladılar ve sonra geç kaldığımı söylediler” dedi.
 

Paylaştığı video ile yaşadıklarını anlatan Ersoy, şunları kaydetti:

“THY bu aralar sürekli fazla bilet satışı yapıyor. Tamam, gayet tabii bir durum. Ben havaalanına mesela 45 dakika kala geldim. Check in yapmama hiçbir şekilde izin verilmedi sistem üzerinden, kontrole geldiğimde de uçak dolu olduğu için beni almadılar.

Almadıkları gibi ‘Çözüm ne’ diye sorduğumda da ‘Check in yapmadığınız için (uçağa alamıyoruz)’ dediler. Bana ‘Bir sonraki uçağa tekrar bilet almanız gerekiyor’ dediler.

Yani ben bilet satın alıp zamanında gelmeme rağmen uçağa binemiyorum. ‘Bir sonraki uçağa binebilir miyim’ diye sorduğumda da ‘Hayır, sizi bir sonraki uçağa da alamıyoruz; tekrar bilet almanız gerekiyor’ dediler. İnanılmaz bir sorumsuzluk bu arada.”

Ersoy, devamında da THY’yi Twitter’dan etiketleyerek, “İstanbul’a dönmek durumunda olduğum için, ‘Fazla bilet sattıkları uçağa binemediğimden’ bir sonraki uçuşa fark ödeyerek yeniden bilet aldım. Türk Hava Yolları uygulamanız artık bu şekildeyse bilmek isteriz. Değilse, yaşadığımız durum nedir?” dedi.

THY’DEN MEHMET AKİF ERSOY’A YANIT

THY Basın Müşaviri Yahya Üstün, Mehmet Akif Ersoy’un sosyal medya hesabındaki paylaşımına yanıt verdi.

Tüm kayıtları inceledik” belirten Üstün, ünlü sunucunun iddialarına, “Yayına geç kalmak olmaz biliyorsun, uçağa da öyle… :) Tüm kayıtları inceledik, kuralların belirlediği saatten sonra geldiğin için uçak yolcu kabulüne kapanmış. Sonrasında zaten biletin kurallar çerçevesinde değiştirilmiş ve yardımcı olmuşuz. Gece 02.36 ve 02.39’da beni de aramışsın, yorucu bir cuma günüydü sese uyanamamışım bunu ayrıca telafi edeceğim.” açıklamasında bulundu.