Sosyal medya platformları günümüzde sadece kişisel iletişim araçları olmanın ötesine geçerek bir gelir kapısı ve hatta bir iş kolu haline geldi. Bu gelir kapısına en son katılan Telegram oldu.

Telegram'ın kurucusu ve Üst Yöneticisi (CEO) Pavel Durov'un yaptığı yazılı açıklama, platformun büyük bir etkileşim ve kullanıcı kitlesine sahip olduğunu gösteriyor. Durov'un paylaştığı bilgilere göre, Telegram'da yayın yapan kanalların aylık 1 trilyon görüntülenme aldığı belirtilmiş.

Bu etkileyici sayının yalnızca yüzde 10'unun "Telegram Ads" üzerinden gelir sağladığını ifade eden Durov, bu durumu değerlendirerek Telegram Ads platformunun gelecek aydan itibaren yaklaşık 100 ülkede reklam verenlerin kullanımına açılacağını açıklamış.

Durov'un açıklamasına göre, açılan ülkelerdeki kanal sahipleri, kanallarında gösterilen Telegram reklamlarından elde edilen gelirin yüzde 50'sini alacak. Bu, kanal sahiplerine daha fazla gelir fırsatı sunarak platformun yayın içeriğinin kalitesini artırabilir.

Ayrıca, reklam gelirlerinin güvenli ve hızlı bir şekilde gerçekleşmesi için TON adlı blok zincirin kullanılacak olması, kullanıcıların ve reklam verenlerin güvenli bir ortamda işlem yapmalarını sağlayabilir.

Dünya genelinde 2023 sonu itibarıyla 800 milyon aylık aktif kullanıcı sayısına ulaşan Telegram, bu yeni adımlarla birlikte reklam gelirlerini artırarak büyümeye devam edebilir ve platform içindeki etkileşimi daha da güçlendirebilir.