Türkiye’de günlük erişimi 1 milyondan fazla olan yurt dışı kaynaklı son sosyal ağ sağlayıcısı olan ABD merkezli Pinterest de Türkiye’ye temsilci atayacağını duyurdu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, “Yurt dışı kaynaklı sosyal ağ sağlayıcılardan temsilci atayacağını bildirmeyen kalmadı” dedi.

Türkiye’de 1 Ekim 2020’de yürürlüğe giren İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’un, Türkiye’de temsilci atamayan sosyal ağ sağlayıcılarına yönelik ‘reklam yasağı’ uygulaması, 19 Ocak 2021’de Resmi Gazete’de yayımlanmıştı.

Böylece temsilci atamayan Twitter, Periscope ve Pinterest’e reklam yasağı uygulanmıştı.

Twitter, daha sonra Türkiye’ye temsilci atayacağını açıkladı. Periscope ise mart ayında dünya genelinde faaliyetlerini durdurma kararı almıştı.

TEMSİLCİ ATAMAYAN SOSYAL MEDYA ŞİRKETİ KALMADI
Pinterest’in de Türkiye’ye temsilci atamasıyla, kanun kapsamında olan ve temsilci atamayan herhangi bir sosyal medya şirketi kalmadı.

Facebook, Twitter, YouTube, TikTok ve Dailymotion gibi platformlar da Türkiye’ye temsilci atacaklarını duyurmuşlardı.

5 AŞAMALI YAPTIRIM
Yasaya göre Türkiye'de temsilci bulundurmayan sosyal ağ sağlayıcılarına 5 aşamalı yaptırım uygulanıyor.

İlk aşamada 10 milyon lira, bir ay sonra 30 milyon lira idari para cezaları kesiliyor. Üçüncü aşamada üç aylık reklam yasağı uygulanıyor.

Bu süreçte de temsilci atanmazsa sosyal ağ sağlayıcısının bant genişliği önce yüzde 50, daha sonra yüzde 90 daraltılıyor. Bu durumda söz konusu ağlara erişim kısıtlanmış oluyor.

Temsilci atamayı zorunlu kılan uygulama, muhalefet tarafından sansürü artıracağı gerekçesiyle eleştirilmişti.