Tüketici Birliği Federasyonu, tüketicilerin tatil tercihlerine ilişkin yaptığı kamuoyu araştırmanın sonuçlarını paylaştı.

 Tüketicinin Nabzı Çalışma Grubu tarafından yapılan "Gemliğe doğru" adlı araştırmaya göre, 2022'de tatile gidemeyecek durumda olan tüketicilerin oranı yüzde 60,90 iken, 2023'teki araştırmada bu oran yüzde 61,18'e yükseldi. Tatil için yeterli bütçesi olmadığın belirten tüketicilerin oranı bu yıl yüzde 2 artarak yüzde 71,76'ya yükseldi. Bu oran 2022'de yüzde 69,70 olarak açıklanmıştı.

Tüketici Birliği Federasyonu Tüketicinin Nabzı Çalışma Grubu Başkanı Yunus Emre Bitmez,  "Tüketiciler zorunlu gereksinimlerini karşılamak için çabalamakta, enflasyon ve kurdaki artış nedeniyle tatile çıkmak, çok sayıdaki tüketici için hayale dönüşmüş bulunmaktadır. Oysaki tatil ve dinlenme, her çalışan için anayasal bir haktır. Anayasa'nın 50. maddesinde, 'dinlenmek, çalışanlar için haktır' düzenlemesi ile buna işaret edilmektedir. Milyonlarca yurttaşın anayasal hakkını kullanamıyor olması, yaygın bir hak ihlâli niteliğindedir." dedi.