Sputnik’ten Davutoğlu hamlesi: Oğhan, Saymaz ve Beki kovuldu!

0
314

Gazeteci Yavuz Oğhan, Rus haber ajansı Sputnik ve RS FM’deki programlarının bitirildiğini açıkladı.

Sosyal medya hesabından açıklama yapan Oğhan, dün eski Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun konuk edildiği programdan sonra Sputnik’in programlarını sonlandırdığı açıkladı. Oğhan ayrıca kendisiyle birlikte İsmail Saymaz ve Akif Beki’nin yaptığı “söylemesibizden” programının da artık RS FM’de yayınlanmayacağını açıkladı.

Oğhan, sosyal medya hesabından, “Türkiye’de hiç bir iyi iş cezasız kalmaz, dün Davutoğlu ile mülakat yaptık bugün programlarımız bitti, üstelik yayını kendi YouTube kanalımızdan yaptığımız halde, #bidebunudinle ile @makifbeki ve @ismailsaymaz la yaptığımız #söylemesibizden artık RS FM’de değil” sözleriyle duyurdu.

Akif Beki: Bu kaçıncı kovulmam!

“Söylemesibizden” programını Yavuz Oğhan ve İsmail Saymaz’la birlikte yapan Akif Beki programın bitirilmesiyle ilgili T24’e açıklama yaptı. Beki, “İlk kez kovulmadım, bu kaçıncı kavulmam. Türkiye şartlarında şaşırtıcı bir karar değil. Sputnik yönetiminin kendi kendine aldığı bir karar olduğunu düşünmüyorum. Size SETA raporu diyeyim gerisini siz anlayın” dedi.

İsmail Saymaz: SETA raporunun “gereği” yapıldı

İşlerine son verilmeleriyle ilgili sosyam medya hesabından açıklama yapan İsmail Saymaz, “SETA raporunun “gereği” yapıldı. Eski Başbakan Ahmet Davutoğlu ile söyleşi yaptığımız için RS FM, Yavuz Oğhan ve Akif Beki ile birlikte hazırladığımız ‘Söylemesi Bizden’ programını sonlandırdı.” ifadelerini kullandı.

Davutoğlu, 3 yıldır yaptığımız en kapsamlı yayın demişti

Eski Başbakan Davutoğlu, Bidebunu İzle programında Yavuz Oğhan, İsmail Saymaz ve Akif Beki’ye “Son üç yıl içinde bu ilk defa kapsamlı bir yayın. Çünkü mesela referandum öncesinde, yeni Anayasa paketi ile ilgili görüşlerimi anlatabilmek ve bazı kaygılarımı ifade edebilmek için doğrudan, dolaylı televizyon kanallarına çok girişimde bulundum. Biraz da 15 Temmuz’un etkisi içerisinde hiç kimse olumlu cevap veremedi. Vermedi demiyorum ama veremediler” demişti.

SETA raporu “Söylemesi Bizden” programına dikkat çekmişti

Hükümete yakınlığıyla bilinen, Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı (SETA), “Uluslararası Medya Kuruluşlarının Türkiye Uzantıları” başlığıyla yayımladığı ‘rapor’da gazetecileri fişleme niteliği taşıyan izleme paylaşımlarını bir araya getirerek yayımlamıştı. Bu raporda Yavuz Oğhan, İsmail Saymaz ve Akif Beki’nin “RS FM’de “Söylemesi Bizden” adlı programı sunmaktadır” denmişti.

RS FM kimin?

Sputnik haber sitesi gibi RS FM de Rusya’ya ait. RS FM’in açılımı Rusya’nın Sesi Radyosu. Türkiye’de 6 yıldır yayın yapan RS FM, SETA raporuna da girmişti.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here