RTÜK bunu da başardı: Daha kanal kurulmadan ceza

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Sözcü gazetesi imtiyaz sahibi Burak Abatay’ın Sözcü TV’yi kurmak için satın aldığı “Sivas SRT” kanalının kendi logosunu kullanmak yerine "SRT Sivas" logosu kullandığı için idari para cezası verdi.

19 Ağustos 2020 Çarşamba 22:05
RTÜK bunu da başardı: Daha kanal kurulmadan ceza

RTÜK haftalık olağan toplantısını bugün gerçekleştirdi. Sözcü gazetesi imtiyaz sahibi Burak Abatay’ın Sözcü TV’yi kurmak için satın aldığı “Sivas SRT”nin dosyasını ele aldı. RTÜK “Sivas SRT” logosu yerine "SRT Sivas" logosunu kullandığı gerekçesiyle, kanala idari para cezası verdi.

Sözcü TV için yasal başvuru yapılmış, kanal sahiplerine isim değişikliği için 60 günlük yasal süre dolmasına rağmen olumlu ve olumsuz yanıt verilmemişti. Sözcü gazetesi durumu başyazıyla eleştirirken, şunları belirtmişti: “Kurul, SÖZCÜ'nün logo ve isim değişikliği için yaptığı başvuruyu 60 gün içinde karara bağlaması gerekirken, aylardır gündemine dahi almadı.  RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin'e soruyoruz: ‘SÖZCÜ muhalif olduğu için mi böyle davranıyorsunuz? Baskı varsa, bunu kimin yaptığını açıklayın. Baskı yoksa, neden böyle davrandığınızı açıklayın."

Gazetenin haberine “Güzide kurumumuzun itibarı zedelenmektedir” diyerek yanıt veren RTÜK, “Kendi eksiklerine bakmadan karşısındakini kabahatli ilan eden, hatta ‘baskıcı’ suçlamasıyla yaftalayan eski alışkanlığın günümüzde yeri yoktur” ifadelerini kullanmıştı.

AKİT TV’YE KENDİNE DOKUNDUĞU İÇİN CEZA
Akit TV’deki “Gün Başlıyor” isimli programın sunucusu Ahmet Özdemir’in ulusal kanallarda yayınlanan birtakım diziler hakkında yorumlarını aktarırken “RTÜK neden bunlara kısıtlama vermiyor, tabi ki reklam gelirlerinden pay alıyor” ifadeleri de RTÜK toplantısında ele alındı. RTÜK, Özdemir’in ifadelerini ‘kurumsal itibarı zedeleyecek şekilde tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerine uymayan sözler’ olarak değerlendirerek, kanala idari para cezası yaptırımında bulundu.

FİLM NEDENİYLE TELE 1’E CEZA
RTÜK toplantısında TELE 1 kanalında “Mr. Brooks” isimli filmde idari para cezasına gerekçe olmaktan kurtulamadı. TELE 1’e film nedeniyle para cezası veren RTÜK, filmin öldürme eyleminin zevk aracı olarak sunduğunu ve çocukları yoğun şiddet sahnelerine maruz kalabilecek bir saatte yayınlandığını belirtti.

OLMAZSA OLMAZ: TOPLUMUN MANEVİ DEĞERLERİ....
RTÜK belgesel kanalı TLC’ye de “Sıra Dışı Hamilelikler” isimli program nedeniyle idari para cezası verdi. RTÜK, programın ‘eşcinsel birlikteliği model olarak gösterdiğini’ ifade ederek, bu durumun ‘toplumun manevi değerlerine aykırı olduğu’ kanaatine verdi.

SURVİRVOR NEDENİYLE TV 8’E CEZA
TV 8’in Survivor 2020 programına ilişkin raporu da değerlendiren RTÜK, ‘çocukların ekran karşısında olabileceği bir saatte yarışmacıların birbirlerine karşı hakaret içeren sözlerini ve kavgaya varan sürtüşmelerini yayın ilkesi ihlali’ olarak değerlendirdi. ‘İhlal’ nedeniyle TV 8’e RTÜK tarafından para cezası uygulandı.

RTÜK ayrıca sahte ürün sattığını değerlendirdiği ARAFAT TV, ALASKA TV, KANAL YALOVA, ANADOLU TV, BLD, BER TV, TOP SHOP TV, DOLUNAY INT, BER TV kanallarına para cezaları verirken, program ve yayın durdurma yaptırımında bulundu.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.