Yoga ve beslenme

Sağlıklı bir bedene yapılacak yolculukta yanınıza alacağınız en temel 5 şey ne olmalıdır? -Doğru beslenme -Doğru egzersiz -Doğru nefes -Do

22 Temmuz 2019 Pazartesi 17:25
Yoga ve beslenme
Sağlıklı bir bedene yapılacak yolculukta yanınıza alacağınız en temel 5 şey ne olmalıdır?

-Doğru beslenme
-Doğru egzersiz
-Doğru nefes
-Doğru gevşeme
-Doğru düşünce ve meditasyon

Bu 5 temel unsur bir araya geldiğinde inanın hem bedenen hem de zihnen hafiflemiş ve rahatlamış olacaksınız.



Stres faktörü birçok danışanımın diyet sürecini olumsuz anlamda etkiliyor. Bazen gündelik problemler bazen ise yalnızca kilo vermeye odaklı bir zihin sürecimizi oldukça zorlaştırıyor.

Fazla stres kalp hastalığı, yüksek tansiyon olmak üzere birçok hastalığı beraberinde getirebilir. Metabolizma ve beslenme bakımından aktif rol oynayan beynimiz stresten en çok etkilenen organlarımızın başında geliyor. Stres anında vücudumuzdaki kortizol hormonunun yükselmesiyle kan şekeri, metabolik hız, kalp atışları ve bağırsak fonksiyonlarında bazı değişiklikler meydana gelmektedir. Kortizol seviyesinin artması ile bireyler daha çok tatlı veya tuzlu yiyeceklere yönelmekte ve bu durum kişilerin kortizol hormonlarının artmasıyla birlikte bel çevresi yağlanmasına neden olmaktadır.

O halde sizi stresten uzaklaştıracak, zihnen ve bedenen tazelik sağlayacak bir egzersiz biçimi olan yoga ile tanışma vakti.



Yoga, Hindistan’da ortaya çıkan, pozlar ve meditasyon aracılığı ile zihin ve ruhta sükunete ulaşmayı amaçlayan bir egzersiz türüdür.

Zihin ve bedeninizle çıkacağınız bu yolculukta en temel amaç rahatlamak, bedeni ve aklı güçlendirmektir. Yoga uygulamalarında kullanılan diyafram nefesi ile düşünsel, duygusal ve fiziksel stresin azaldığı bilinir. Yoga duruşlarında yavaş ve çaba gerektirmeyen nefes, vücut hücrelerine huzur getirir. Yüz kaslarını rahatlatır ve göz, kulak, burun dil ve deri gibi algılama organlarındaki gerilimi uzaklaştırır. Böylece tüm düşünceler durgunlaşır, zihin stresten kurtulur, esenlik, huzur ve sükunet ile dolar.

Ruhen ve bedenen kendimizi yogaya bırakmaya ve bu yolculuğa çıkmaya hazır mıyız?

Diyelim ki hazırız!

-Peki nasıl besleneceğiz?

Yoga öncesi ve sonrası beslenme ile ilgili Stajyer Diyetisyen Buse Şahin’e kulak veriyoruz şimdi..

Vücudumuz besinleri sindirmek için enerjiye ihtiyaç duyar bu nedenle yogadan hemen önce beslendiğimizde enerjimizin bir kısmı sindirime harcanacağı için istediğimiz verimi alamayabiliriz. Bununla birlikte midemizdeki doluluk nedeni ile rahatsızlık duyabiliriz.

Yogadan 3-4 saat öncesi ana öğün, 1-2 saat öncesi hafif yemekler, yarım saat öncesi ise küçük atıştırmalıklar uygun olacaktır.



YOGA ÖNCESİ;

-Acı biber, soğan, sarımsak gibi vücudu uyaran,

-Kurubaklagiller, lahana, mantar, pırasa gibi gaz yapıcı besinler,

-Beyaz ekmek, pirinç gibi tokluk süresini azaltan besinler yerine sporda daha iyi hissetmenizi sağlayacak potasyum, kalsiyum, magnezyum ve lif zengini Ispanak, semizotu, marul, dereotu gibi koyu yeşil yapraklı sebzeler tüketilmelidir.

-Ana öğünde tercih edeceğiniz kompleks karbonhidratlar (esmer makarna, bulgur, yulaf,karabuğday..), protein ve sağlıklı yağ kaynaklarından oluşan bir öğün derste odaklanmanıza katkı sağlar.

-Mide doluluğunu önlemek ve egzersiz sırasında daha rahat hissetmek için 15 dakika öncesinde su tüketimi kesilmelidir.

Yoga öncesi tüketebileceğiniz bazı besinler;

Muz; İçerdiği karbonhidrat sayesinde hızlı bir enerji sağlamakla birlikte kolay sindirimi ile egzersiz süresince aktif kalmanızı sağlar. Ayrıca magnezyum ve potasyum içeriği ile abdominal şişkinlik ve kas kramplarının yaşanmasına engel olur.

Elma; Alkali bir meyve oluşu ile mide asiditesini azaltmaya yardımcı olur. Doğal bir şeker ve lif kaynağıdır.

Yulaf ezmesi; Lif açısından zengin bir besindir ve sindirimi kolaydır. Üstelik yoga sonrası aşırı yeme isteğinin önlenmesini sağlar.

Badem; Çiğ badem yoga öncesi ihtiyacınız olan enerjinin karşılanmasına yardımcı olur.

YOGA SONRASI;

Su; Yoga süresince vücuttan ter ile kaybedilen suyun geri kazanımı için bol su tüketilmelidir.

Süt; Egzersiz sonrası ilk yarım saat içerisinde 200ml süt tüketiminin kas toparlanmasına ve boşalan glikojen depolarının dolmasına katkısı büyüktür.

Maden suyu; Sıvı-mineral dengenizi sağlamak için egzersiz sonrası maden suyu tüketimi önemlidir.

Yeşil çay; Yoga sonrası bir fincan yeşil çay tüketimi vücudun rahatlamasına katkı sağlar.



Egzersiz öncesi ve sonrası beslenme davranışı egzersizin vücudumuza olan etki düzeyini olumlu anlamda etkilemektedir. Dolayısıyla protein, kompleks karbonhidrat ve sağlıklı yağlardan oluşan bir öğün kas yapımı, doygunluk ve yeterli enerji kazanımı için ideal olacaktır.
Son Güncelleme: 22.07.2019 17:25
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.