banner230

banner229

'TRT'nin A Haber'e kıyağının belgeleri es geçildi'

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, CHP’li Mahmut Tanal’ın soru

Gündem 31.10.2019, 11:23 31.10.2019, 11:23
'TRT'nin A Haber'e kıyağının belgeleri es geçildi'


Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, CHP’li Mahmut Tanal’ın soru önergesinde belirttiği ‘A Haber’e TRT kıyağı’ belgelerini görmezden gelerek, yüzeysel bir cevap verdi.









ATV, A Haber, A Haber Radyo ve A Spor gibi yayın organlarını bünyesinde barındıran Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksiyon A.Ş.’nin şifahi talimatlarla TRT’nin kaynaklarından yararlandırıldırıldığı ortaya çıkmıştı.




 

FUAT OKTAY ‘A HABER’E KIYAK’ BELGELERİNİ GÖRMEZDEN GELDİ
CHP İstanbul Milletvekili Av. Mahmut Tanal’ın soru önergesine cevap veren Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, CHP’li vekilin önergesinde belirtip doğru olup olmadığını sorduğu ve iktidar yanlısı A Haber Radyo’nun TRT’nin alt yapısını kullandığını ortaya koyan e-posta içeriği, tutanak, ve resmi yazılara hiç değinmedi.

TRT’nin, mevcut istasyonların atıl kapasitelerinin değerlendirilmesi amacıyla “TRT Genel Müdürlüğü Verici Tesislerinde Kamu/Özel Yayın Kuruluşları Sistemleri İçin Altyapı Tahsisine İlişkin Sözleşme” kapsamında kamu/özel yayın kuruluşları ile sözleşme yaptığını belirten Oktay, “Bahsi geçen sözleşme ile kurumun vericileri kiralanmamakta, sadece istasyon alt yapı tahsisi sağlanmaktadır. Bu doğrultuda tüm kurum/kuruluşlar; talep edecekleri istasyonun kapasitesinin uygun olması durumunda, ‘Verici İstasyonları Özel/Kamu Kanallara Ait Ücret Tarifesi’ üzerinden protokol/sözleşme imzalanması suretiyle alt yapıdan faydalanabilmektedir” dedi.

İŞTE CEVAPLANMAYAN O BELGELER
CHP’li Mahmut Tanal’ın Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay’ın cevaplandırması talebiyle TBMM Başkanlığı’na sunduğu soru önergesinde, Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksiyon A.Ş.’nin TRT’nin kaynaklarını kullandığını gösteren 4 Haziran 2018 tarihli e-posta içeriği, tutanak, ve resmi yazı yer alıyordu.

Buna göre, Kürşat Bahadır Onat, Murat Kuru, Mustafa Bilgin ve Mehmet Yıldız imzasıyla 1 Haziran 2018 tarihinde hazırlanan tutanakta, “TRT Erzurum Müdürlüğü sorumluluk sahasında bulunan Narman Aşağıyaylalar ve Hınıs-Merkez TV-FM verici istasyonlarına Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksiyon A.Ş. teknik ekibi tarafından 300W FM Verici ve anten sistemleri (birer adet dipol anten kullanılarak) kurulumları Başkanlığımız bilgisi dahilinde yapılmıştır” denilerek, Turkuvaz Medya Grubu’nun bir kamu kuruluşu olan TRT’nin kaynaklarını kullanmasına izin verildiği itiraf ediliyordu.

“HALİS BEY MERHABA, BİLGİNİZ DAHİLİNDE TURKUVAZ…”
Yine TRT Erzurum Müdürlüğü’nde verici hizmetlerinden sorumlu kişi olan Mustafa Kibaroğlu’nun 4 Haziran 2018 tarihinde “Hınıs Merkez Turkuaz FM Radyo Montajı” başlığıyla TRT Ankara Verici İşletmeleri Müdürü Halis Yalçın’a gönderdiği e-postada, “Halis bey merhaba; Müdürlüğümüz coğrafi görev alanında hizmet vermekte olan, Hınıs merkez ve Narman Aşağıyaylalar verici istasyonlarımıza, sizin de bilginiz dahilinde Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksiyon A.Ş. tarafından sistem kurulumu yapıldığını ve bunlara dair belgelerin ekte gönderildiğini bildirir, işlerinizde kolaylıklar dilerim. Mustafa Kibaroğlu” ifadeleri yer alıyordu.

“GEREKLİ PROTOKOLLLER YAPILMADI” UYARISI
TRT Erzurum Bölge Müdürü Ayça Alemdar tarafından 22 Nisan 2019’da TRT Verici İşletmeleri Dairesi Başkanlığı’na gönderilen resmi yazıda ise “Başkanlığımızın şifahi talimatı doğrultusunda; Müdürlüğümüze bağlı Hınıs-Merkez ve Narman Aşağıyaylalar TV/FM verici istasyonlarında Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksiyon A.Ş. personelince bina ve plon kullanılmak suretiyle montajı yapılarak A Haber FM yayını devreye verilmiş, fakat geçen süre içerisinde gerekli protokoller yapılmamıştır” denilerek, A Haber Radyo’nun TRT’nin verici istasyonlarını kullanmasına rağmen Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksiyon A.Ş.’yle herhangi bir sözleşme, protokol imzalanmadığı aktarılıyordu.




Yorumlar (0)
15
açık
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 39 81
2. Galatasaray 39 81
3. Fenerbahçe 39 79
4. Trabzonspor 39 68
5. Sivasspor 39 62
6. Hatayspor 39 61
7. Alanyaspor 39 57
8. Karagümrük 39 57
9. Gaziantep FK 39 55
10. Göztepe 39 51
11. Konyaspor 39 49
12. Rizespor 39 48
13. Kasımpaşa 39 46
14. Malatyaspor 39 45
15. Başakşehir 39 45
16. Antalyaspor 39 43
17. Kayserispor 39 41
18. Erzurumspor 40 40
19. Ankaragücü 39 38
20. Gençlerbirliği 39 38
21. Denizlispor 39 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 34 70
2. Giresunspor 34 70
3. Samsunspor 34 70
4. İstanbulspor 34 64
5. Altay 34 63
6. Altınordu 34 60
7. Ankara Keçiörengücü 34 58
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 34 47
10. Bursaspor 34 46
11. Bandırmaspor 34 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 34 35
14. Adanaspor 34 34
15. Menemenspor 34 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 34 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 35 80
2. M. United 35 70
3. Leicester City 36 66
4. Chelsea 35 64
5. West Ham 35 58
6. Liverpool 34 57
7. Tottenham 35 56
8. Everton 34 55
9. Arsenal 35 52
10. Leeds United 35 50
11. Aston Villa 34 48
12. Wolverhampton 35 45
13. Crystal Palace 35 41
14. Southampton 35 40
15. Burnley 35 39
16. Newcastle 35 39
17. Brighton 35 37
18. Fulham 35 27
19. West Bromwich 35 26
20. Sheffield United 35 17
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 35 77
2. Barcelona 36 76
3. Real Madrid 35 75
4. Sevilla 36 74
5. Real Sociedad 35 56
6. Real Betis 35 54
7. Villarreal 35 52
8. Celta de Vigo 35 47
9. Athletic Bilbao 35 46
10. Granada 35 45
11. Osasuna 36 44
12. Cádiz 36 43
13. Levante 36 40
14. Valencia 36 39
15. Deportivo Alaves 36 35
16. Getafe 35 34
17. Real Valladolid 35 31
18. Huesca 35 30
19. Elche 36 30
20. Eibar 35 29