RTÜK'ten Halk TV ve Tele 1'e ceza

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Halk TV, Tele 1, Kanal D, Fox TV, Beyaz TV ve Show TV’ye idari para cezası kesti.

06 Kasım 2020 Cuma 14:52
RTÜK'ten Halk TV ve Tele 1'e ceza

RTÜK, Ebubekir Şahin başkanlığındaki son toplantısında İzleme ve Değerlendirme Dairesi uzmanlarınca hazırlanan raporları görüştü.

TELE 1’de yayınlanan ‘Gün Başlıyor’ programında sunucunun “Erdoğan’ın, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu'nun başında olduğu teşkilatın memurları Türkiye’de cemevlerine girip rahatlıkla işeyebiliyorlar” şeklindeki ifadelerini değerlendiren Üst Kurul, yayında polis teşkilatının hiçbir kanıta, bilgi ve belgeye dayanmayan şekilde zan altında bırakıldığını tespit etti.

Yayın hizmetleri ile ilgili ‘İnsan onuruna ve özel hayatın gizliliğine saygılı olma ilkesine aykırı olamaz, kişi ya da kuruluşları eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı veya iftira niteliğinde ifadeler içeremez’ ilkesinin ihlali edildiğine hükmeden RTÜK, kanala idari para cezası uyguladı.

Halk TV'deki TSK eleştirisine ceza 

RTÜK, Halk TV’de yayınlanan ‘Gündem Özel’ programında yayın konuklarının Türk Silahlı Kuvvetleri’yle ilgili ifadelerini de cezalandırdı.

Toplantıda Üst Kurul, yayın konuğu Veysi Dündar'ın "Devletin sac ayakları ile oynarsanız devlete zarar verirsiniz. Ordu, emniyet şu an neredeyse tasfiye edilmiş durumda… Çok güçlü bir devletimiz yok. Halihazırda şu an bizde kara savaşında bulunabilecek ne ordu kaldı ne emniyet kaldı. SİHA ve İHA'ları çıkardığınız zaman devletin sahada reaksiyon verecek ordusu kalmadı. Orduyla oynarsanız olacağı bu, yargıyla oynarsanız olacağı bu" ifadeleri ile programın diğer konuğu Miyase İlknur'un Milli Savunma Üniversitesi hakkındaki sözlerinin iç ve dış güvenliğini sağlayan kurumların moral üstünlüğünü zafiyete uğratabilecek nitelikte olduğuna hükmetti.

Üst Kurul, yayın ilkesi ihlali nedeniyle Halk TV'ye idari para cezası kesti.

Dizilerdeki ifadeler de ceza nedeni

Ceza kesilen yayınlar arasında Sadakatsiz, Ramo ve Öğretmen dizileri ile, MasterChef, ve Derin Futbol programları da yer aldı.

RTÜK “evlilik dışı ilişkileri normal gibi gösterdiği ve çocuklar ile gençleri olumsuz yönde etkileyebilecek rol modeller oluşturduğu gerekçesiyle "Sadakatsiz" dizisinin yayınlandığı Kanal D'ye, şiddet ve işkence görüntüleri içeren sahnelerinden dolayı "Ramo" dizisinin yayınlandığı Show TV’ye ve öğretmenlik mesleğinin itibarını zedelediği gerekçesiyle de "Öğretmen" dizisini ekranlara taşıyan FOX TV'ye idari para cezası uyguladı.

RTÜK, TV 8'in "MasterChef Türkiye" programına da programda bir yarışmacıyı ağlatarak, stüdyodan çıkmasına sebebiyet verebilecek derecede yüksek ses tonu ile sarf edilen ifadeler ve yarışmacıya bağırılmasının insan onurunu zedelediği hükmüyle yayıncı kuruluşa idari para cezası verilmesi kararlaştırıldı.

"Derin Futbol" isimli spor programında küfür içerikli ifadeler de yayıncı Beyaz TV'ye ceza getirdi. 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.