Murat Korkmaz

Dün, Gazete Duvar'da yayınlanan Nergis Demirkaya imzalı bir haberde CHP'nin sosyal medyadaki propaganda için daha fazla bütçe ve kadro ayırmaya karar verdiği, referandum ve 31 Mart yerel seçimlerinde yapılan haftalık kamuoyu anketlerine de yeniden dönülmesine kararlaştırıldığı ileri sürülmüştü. Muhabire konuşan "CHP'li kaynaklar" bu alana ayrılan bütçenin artırıldığını ve kamuoyunda dikkat çeken hesapları yöneten sosyal medya uzmanlarıyla da çeşitli temaslarda bulunulduğunu söylemişti.

Aynı CHP'li kaynaklar, partide tüm alternatif kanalların kullanılması görüşünün benimsendiğini, Telegram kanalının da Whatsapp tartışmaları başlamadan kısa süre önce oluşturulduğunu aktarmıştı. CHP'deki kimi odaklar tarafından "Daha fazla bütçe ve kadro" diye propaganda edilen sosyal medya atağında ilk patlak yaşandı. Bahsettiğimiz bu haberin daha mürekkebi bile kurumadan CHP'nin sosyal medya propagandası adını skandala karıştırmayı başardı...

Bugün CHP'nin Telegram kanalı olduğu belirtilen 'CHP Dijital'de paylaşılan bir video bu patlamanın fitilini ateşledi. Bu videoda başı ve yüzü örtülü, yaşlı olduğu düşünülen bir kadın çöplerden yiyecek topluyordu. CHP'nin sosyal medya ekibi bu videoyu sosyal medyadan aldı, üstüne bir de duygusal müzikler ve ajitatif konuşmalar ekledi ve Telegram kanalında paylaştı...

'DOLANDIRICI' İLE PROPAGANDA
Halbuki bu video, Uçankuş TV isimli sitenin özel haberine aitti. Bu haberde, çarşaflı kadından "dilenci kılığına girmiş dolandırıcı" diye bahsediyordu. Zaten CHP'nin Telegram kanalında ve hatta Kılıçdaroğlu'nun sosyal medya hesaplarında paylaşılan videoda da Uçankuş muhabiri aynı kıyafetiyle açıkça görünüyor. Video Kılıçdaroğlu'nun hesaplarında olduğu gibi duruyor...

Bu rezillik, yandaş kanallar tarafından işlenmeye başlandı. Çünkü CHP'nin daha fazla bütçeli ve daha geniş kadrolu sosyal medya ekibi, AKP'nin arayıp da bulamadığı ortayı kendilerine yapmıştı.

KUMPAS MI, BECERİKSİZLİK Mİ?
Geriye tek bir soru kaldı. CHP lideri Kılıçdaroğlu, sosyal medyada bilinçli olarak kumpasa mı uğratılıyor, yoksa bu alanda işini iyi yapan kadroları yok ve beceriksizliğe mi kurban gidiyor?

Sosyal medya, ehliyet sahibi kadrolarla gayet kontrol edilebilir bir alan. Hele ki bir video içeriğin denetlenmesi ve kaynağının bulunması günümüzde oldukça basit bir işlem. İşte bunun neden yapılmadığı ve AKP'ye "İşte CHP sahte görüntülerle algı operasyonları yapıyor" dedirtildiği merak konusu...

SORUMLULUK ONURSAL ADIGÜZEL'DE...
CHP İstanbul Milletvekili Onursal Adıgüzel, Şubat 2018'den bu yana Cumhuriyet Halk Partisi Bilgi ve İletişim Teknolojilerinden Sorumlu Genel Başkan Yardımcılığı görevini yürütüyor. Yani CHP'nin bilişim alanında olduğu sosyal medyada da bir nuramalı ismi. Bu skandal da, Adıgüzel göreve geldiğinden beri yaşanan ilk 'hata' değil. Muharrem İnce'nin AKP'li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'a karşı yarıştığı 24 Haziran 2018 seçimleri için yaptırılan ve seçim gecesi çöküp hizmet veremeyen 'Adil Seçim Sistemi' de Onursal Adıgüzel'in projesiydi. Seçim öncesinde "YSK bile bizden öğrenecek sonuçları gerekirse yapay zeka bile kullanacağız" gibi beylik laflarla sunulan sistem için 7 milyon lira gibi astronomik rakamlar harcandığı ileri sürülse de Onursal Adıgüzel çalışmayan sistem için 'sadece' 80 bin aktardıklarını savunmuştu.

YAZILIMCI FİRMADAN EL YAZISIYLA FATURA
Adıgüzel, kendisini savunmak için ortaya faturaları da koymuştu. Milyonlarca oyun verilerinin girileceği sistemi yapacak firmanın artık nalburlarda bile kalmamış bir şekilde el yazısıyla fatura düzenlemesi de skandala yeni bir boyut kazandırmıştı.