Toplumsal İstanbul

İstanbul’da her yıl yenilenen Basın Ekspres yolunun bu yılki yenileme çalışmalarının ardından 12 kilometrelik asfalt boyunca Karayolları Genel Müdürlüğü’nün reklam panoları, üst geçitler ve billboardlara yaptığı işi reklam etmesi tepki çekti. Sosyal medyada da gündem olan konu hakkında çok sayıda mesaj paylaşıldı.

Konuyla ilgili konuşan CHP İstanbul Milletvekili Özgür Karabat “Pandeminin ilk günlerinden itibaren, planlı ve sistematik bir şekilde istanbul Büyükşehir Belediyesi'nin çalışmaları çeşitli yollardan engelleniyor. Tüm engellemelere rağmen İBB'nin çalışmaları hız kesmeden devam etti. Son zamanlarda bu engellemelere bir de rol çalma çabaları eklendi” dedi.

'REKLAM MALİYETİ, ASFALTIN MALİYETİNDEN DAHA YÜKSEK'
Açıklamasının devamında bu yaklaşımı “kıskançlık” olarak niteleyen Karabat, “İktidar ihtiyaç duyulan noktalara değil de sırf reklam değeri yüksek alanlara yöneliyor. Bunlardan biri de Basın Ekspress yolu ve Bahçeşehir/Mahmutbey hattının asfaltlanması oldu” ifadelerini kullandı. Bakanlığın her yıl rutin yaptığı bir işi büyük bir başarı hikayesine dönüştürmeye çalışmasını eleştiren Karabat: “İnsan merak ediyor, bu 10-12 KM'lik asfalttın maliyeti ile devasa billboard gergileri/ayakları ve üzerlerindeki baskının maliyetini kıyaslasak, acaba hangisi yüksek çıkar” diye sordu.

'KISKANÇLIĞINIZA SEBEP OLDUĞUMUZ İÇİN MUTLUYUZ'
Bakanlığın adeta İBB ile yarışmaya girdiğini savunan Karabat “Atanmış bürokratlar, seçilmiş belediye başkanlarıyla yarışa girmiş durumda. Bunu pek çok yerde görüyoruz. Belli ki bunca reklamın maksadı da İBB’yi akıllarınca gölgelemek. ‘Bu yolun yenilenmesini Karayolları Genel Müdürlüğü yapmıştır, Ekrem İmamoğlu'ndan bilmeyin’ demeye çalışıyorlar... Biz de diyoruz ki tamam siz yaptınız. Aferin... Yeter ki yapın, millet kazansın. Varsın kıskançlıktan olsun, yeter ki millete hizmet olsun. Kıskançlığınıza sebep olduğumuz için çok mutluyuz” dedi.