İYİ Partili Nuhoğlu: Halk, Kanal İstanbul'un ihtiyaç olmadığını anlamıştır

İYİ Parti İstanbul Milletvekili Hayrettin Nuhoğlu, bütçe görüşmelerinde Kanal İstanbul'a ilişkin açıklamalarda bulundu.

Gündem 14.12.2020, 15:11
İYİ Partili Nuhoğlu: Halk, Kanal İstanbul'un ihtiyaç olmadığını anlamıştır
Toplumsal Haber Merkezi

İYİ Parti İstanbul Milletvekili, Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı bütçesi görüşmelerinde Kanal İstanbul’a ilişkin açıklamalarda bulunarak, projeye olan desteğin bir hayli azaldığını belirtti.

2021 yılı bütçesinin yatırım için değil, borç ve faiz ödemek için hazırlanmış bir bütçe olduğunu belirten Nuhoğlu, “Hiç kimse salgın hastalığın arkasına saklanmaya kalkmasın, bu durumun esas sebebi bütçe kaynaklarının yanlış kullanılmasıdır. Bunun örneği, kamu-özel sektör iş birliği sözleşmeleri yoluyla verilen otoyol, köprü, tünel, havalimanları ve hastanelerdeki garantiler nedeniyle yapılan soygundur” ifadelerini kullandı.

İyi Partili Nuhoğlu, bütçede yatırımın olmayışının Kanal İstanbul’un yapılmayacağı anlamının çıkarılmaması gerektiğini söyledi. Kanal İstanbul’u ‘hayali proje’ olarak nitelendiren Nuhoğlu, projenin gündemde tutularak rant kapısı olarak kullanıldığını belirtti.

KANAL İSTANBUL İHTİYAÇ DEĞİLDİR
Başta AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan ve diğer AKP’li siyasilerin Kanal İstanbul hakkındaki söylemlerini hatırlatan Nuhoğlu şu açıklamalarda bulundu:

Cumhurbaşkanı bir konuşmasında ‘Kanal İstanbul dünyada çok ciddi bir sükse yapacak.’ demiştir. Bakanlardan bazıları ‘İstanbul Boğazı’nı kazalardan kurtaracak projedir. Boğazı koruma ve kollama projesidir. Stratejik bir güvenlik meselesidir.’ derken AKP Grup Başkan Vekili Akbaşoğlu ‘Avrupa Kıtası’nın sınırını değiştireceğiz.’ demek suretiyle farklı bir ipucu vermiştir. Tek taraflı algı operasyonlarına rağmen halkın büyük bir çoğunluğu, Kanal İstanbul’un bir ihtiyaç olmadığını, oraya harcanacak paralarla faydalı birçok iş yapılabileceğini anlamıştır fakat bir kesim de ‘Cumhurbaşkanı istediğine göre faydalıdır, oradan para kazanacağız, İstanbul tehlikelere karşı korunmuş olacaktır’ şeklinde düşünebilmektedir.

Boğazdaki geçiş güvenliğinin Kanal İstanbul için öne sürülmesinin ardından meydana gelen kazaları incelediklerini belirten Nuhoğlu, "Boğazda tek yönlü geçiş uygulaması başladıktan sonra, kazaların yüzde 40 azaldığını gördük dedi. Nuhoğlu açıklamalarına şu ifadelerle devam etti:

Resmî internet sitesinde “İstanbul Boğazı’ndan geçen gemilere dair istatistikler, Kanal İstanbul Projesi’nin zorunluluğunu gözler önüne sermektedir.” ifadesi yer almakta ve gemi geçiş sayısının 2070’de 85 bine çıkacağı öngörülmektedir. Gerçekte ise son on beş yılda gemi geçiş sayıları sürekli düşmektedir. 2006 yılında 55 bin olan gemi geçiş sayısı 2019’da 41 bine düşmüştür, 2020 yılı sonunda sayının 38 bin olacağı tahmin edilmektedir. Bu düşüş devam edecektir çünkü petrol ve doğal gaz ihracatçısı Rusya’nın ihracatını büyük ölçüde Baltık Denizi limanlarına kaydırması, Kuzey Denizi’nde yeni geçiş yollarının oluşması ve asıl önemlisi, boru hattı projelerinin devreye girmesiyle gemi geçiş sayısının düşeceği öngörülmelidir. Sonuç itibarıyla, gelecek yıllarda gemi geçişlerinin artmasıyla kaza risklerinin artacağı ve İstanbul Boğazı için tehlike oluşturacağı iddiası hiçbir bilimsel veriye dayanmamaktadır.

BU AÇIKLAMALAR ÜZÜNTÜ VERİCİDİR
"Boğaz’da tek yönlü geçişlerin başlamasıyla artan bekleme süresinin gemi geçişleri azalmaya devam ettikçe kısalacağını da söylemek gerekir" açıklamasında bulunan Nuhoğlu, “Gemi boyutlarının büyümesi boğaz üzerinde tehdit oluşturmakta.” söylemi de yeni bir su yolu yapılmasına gerekçe teşkil edemez" dedi.

Nuhoğlu, konuşmasının devamında şu açıklamalarda bulundu:

Zira en dar yeri 675 metre olan İstanbul Boğazı’ndan geçerken kaza riskini artıran büyük gemiler, 275 metre genişliğindeki kanaldan geçerken risk oluşturmayacak mı? Amaçlar arasında belirtilen, depreme dayanıklı modern bir yerleşim alanı oluşturulması fikri mevcut tehlikeli duruma çare bulmadan İstanbul’da yaşayan 16 milyona ihanet niteliğindedir. “Dünyada çok ciddi bir sükse yapacak.” şeklindeki açıklama ise üzüntü vericidir. “İtibardan tasarruf olunmaz.” diyerek lüks ve şatafat içerisinde yaşayarak hâlâ sükse peşinde olanlara dünyada kimse itibar etmiyor.

Nuhoğlu ayrıca Kanal İstanbul’un projesi için aydınlatılması gereken şu sorulara da cevap istedi:

  • Açıklama görevi niçin isimleri zikredilen önemli üniversitelerden birine değil de bilimsel yönden gelişememiş bir üniversiteye verilmiştir?
  • Sekiz yılı aşkın bir süre çalışmayı yürüten 55 kurumun adı nedir?
  • Bu 55 kurumun içinde bulunan ve 7 üniversitemizde çalışmaları yürüten bilim adamları kimlerdir? Sonuçlara hangi çalışmalarla ulaşılmıştır?
  • Kanal İstanbul projesine karşı olduğu bilinen ünlü bilim adamlarının görüşlerini de almak neden düşünülmemiştir?
  • Bu medeniyet projesinin ülke için önemli getirileri nelerdir?
Yorumlar (0)
16
parçalı az bulutlu
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 38 81
2. Fenerbahçe 38 79
3. Galatasaray 38 78
4. Trabzonspor 38 67
5. Hatayspor 38 60
6. Sivasspor 38 59
7. Alanyaspor 38 57
8. Gaziantep FK 38 55
9. Karagümrük 38 54
10. Göztepe 38 51
11. Konyaspor 38 48
12. Rizespor 38 45
13. Malatyaspor 38 44
14. Başakşehir 38 44
15. Kasımpaşa 38 43
16. Antalyaspor 39 43
17. Kayserispor 38 40
18. Ankaragücü 38 38
19. Erzurumspor 39 37
20. Gençlerbirliği 38 35
21. Denizlispor 38 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 33 67
2. Giresunspor 33 67
3. Samsunspor 33 67
4. İstanbulspor 33 61
5. Altay 33 60
6. Altınordu 33 57
7. Ankara Keçiörengücü 33 55
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 33 47
10. Bursaspor 33 46
11. Bandırmaspor 33 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 33 35
14. Adanaspor 33 34
15. Menemenspor 33 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 33 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 35 80
2. M. United 33 67
3. Chelsea 35 64
4. Leicester City 35 63
5. West Ham 34 58
6. Liverpool 34 57
7. Tottenham 35 56
8. Everton 33 52
9. Leeds United 35 50
10. Arsenal 34 49
11. Aston Villa 33 48
12. Wolverhampton 34 42
13. Crystal Palace 34 41
14. Newcastle 35 39
15. Brighton 34 37
16. Southampton 34 37
17. Burnley 34 36
18. Fulham 34 27
19. West Bromwich 34 26
20. Sheffield United 35 17
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 35 77
2. Barcelona 35 75
3. Real Madrid 34 74
4. Sevilla 34 70
5. Real Sociedad 35 56
6. Villarreal 34 52
7. Real Betis 34 51
8. Athletic Bilbao 35 46
9. Granada 34 45
10. Celta de Vigo 34 44
11. Cádiz 35 43
12. Osasuna 35 41
13. Levante 35 39
14. Valencia 34 36
15. Getafe 34 34
16. Deportivo Alaves 35 32
17. Real Valladolid 34 31
18. Huesca 35 30
19. Elche 35 30
20. Eibar 34 26