İmamoğlu’na bir destek de Nagehan'dan: Tehditlere boyun eğmeyip zulmü bitirdi

AKP’ye yakınlığıyla bilinen Nagehan Alçı Habertürk’teki köşesinde “Taksilerin patronu belediye olursa dedikoduyu bitiremezsiniz” başlıklı bir yazı kaleme aldı.

Gündem 22.06.2020, 12:35
İmamoğlu’na bir destek de Nagehan'dan: Tehditlere boyun eğmeyip zulmü bitirdi

AKP’ye yakınlığıyla bilinen Nagehan Alçı Habertürk’tek köşesinde “Taksilerin patronu belediye olursa dedikoduyu bitiremezsiniz” başlıklı bir yazı kaleme aldı.

Nagehan Alçı, İstanbul’a 5 bin yeni sarı taksi kazandıracaklarını açıklayan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu ile bazı taksi plakası sahiplerinin İmamoğlu’na yönelik tehditvari açıklamaları ile alevlenen tartışmaları ele aldı.

İstanbul’da taksi sayısındaki eksikliğe vurgu yapan Nagehan Alçı, dünyanın birçok büyük şehrindeki taksi sayılarını okuyucuyla paylaştı. İmamoğlu’nun taksi sayısını artırmaya yönelik girişimlerine destek veren Alçı, mülkiyeti İBB’ye ait olacak taksilerin tartışma yaratacağına değindi.

Nagehan Alçı ayrıca, İBB’nin girişimiyle Adalarda faytonların kaldırılmasını doğru bulduğunu söyledi ve “İmamoğlu zulmü bitirdi” dedi.

Alçı’nın yazısından ilgili bölümler şöyle:

Konu geçen haftadan beri tartışılıyor.

İstanbul’un yeni taksilere ihtiyacı var mı?

Esasen cevap belli: Var tabii.

Ama bu artışın, mülkiyeti İBB’ye ait 5000 yeni taksi ile olması doğru mu?

İstanbul’da ciddi bir taksi sorunu olduğu açık.

Bunu herkes yıllardır kabul ediyor.

Yoğun saatler, devir teslim zamanı ve yağmur gibi durumlarda araç bulmak bir eziyete dönüyor.

Böyle olması yetmezmiş gibi bir de taksilerin çoğu yeterince temiz değil. Üstüne yabancı turistleri kazıklama turları bir kısım taksi şoföründe milli spor haline gelmiş vs vs…

Peki bu sorunları nasıl çözmek gerekir?

İstanbul’un nüfusu 15,5 milyonu geçti. Buna karşılık taksi sayısı 17 bin 395. Bu rakam son 50 yılda yalnızca bir kaç bin oynamış.

9 milyon nüfusa sahip Londra’da şehrin sembollerinden olan lisanslı 21 bin siyah taksi var.

Üstelik bu rakamın yanında 45 bin de Uber var.

İstanbul’un yarısından biraz fazla nüfusa sahip New York’ta ise meşhur sarı taksilerin sayısı 13 bin 587. Uber ve Lyft gibi servislerin sayısı ise bundan kat kat fazla.

Sarı taksiler günde 230 bin, Uber ve Lyft ise 700 bin sürüş yapıyor New York’ta.

Paris’te ise 18 bin lisanslı taksi var! Bunun yanında Uber de hizmet sağlıyor.

Taksi sayısındaki rekor ise Tokyo’da. Şehrin nüfusu 9 milyon taksi sayısı ise 35 bin!

Tokyo’da Uber’in rakibi olarak Sony’nin kurduğu S. Ride da var bunun yanısıra…

Dünya örnekleri net bir şekilde gösteriyor: İstanbul’un taksi sayısı, nüfusuna kıyasla çok çok az. İhtiyacı karşılamak istiyorsak bu rakamı 5000 değil, 15 bin artırmak gerekir.

Ancak bunun yolu belediyenin taksi plakası kiralaması mı?

Herkes plakaların bir rant haline gelmesinden ve fiyatların fahişliğinden haklı olarak şikayet ediyor. Taksiyi kullananların çoğu artık sahibi değil… Bütün bunları biliyoruz.

Ancak bunu değiştirmenin yolu belediyenin taksi kiralaması olmamalı.

Burada Fatih Altaylı gibi düşünüyorum. Belediye standartları koymalı, ihale etmeli ve denetlemeli.

NEW YORK'TA PLAKA FİYATI 1 MİLYON DOLARA ÇIKMIŞTI!

Taksi plakasının uçuk değerlere ulaşması sorunu bize özgü değil.

New York’ta 2013’e kadar taksi plakası rantı çok yüksekti. Bir plakanın değeri 1 milyon dolara kadar çıkmıştı!

1983’te 74 bin dolar olan plaka değeri, 2012’de taksi başına aylık 3000 dolar kira getirir olmuştu.

Ancak fiyatı 1 milyona çıkan taksi plakası, pazara Uber ve türevlerinin girmesi ile 5-6 yıl içinde 120 bin dolara kadar düştü.

Bugün New York’ta sarı taksi plakası ya da oradaki deyişle madalyon sahibi olmak hiç de kârlı bir yatırım değil. Ama bundan şoförler zarar görmedi zira piyasa genişledi.

İMAMOĞLU ADALAR'DA FAYTON ZULMÜNÜ BİTİRDİ

İstanbul’da da şoförlerin adeta parya haline geldiği bu sistemi değiştirmemiz şart fakat bunun yolu belediyenin taksi işletmecisi olması olamaz.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu Adalar’da çok doğru bir iş yaptı. Yıllardır faytoncuların lobisine, tehditlerine boyun eğilerek sürdürülen fayton sistemini risk alarak kaldırdı.

Şimdi de aynısını plaka lobisinin dayatmasına karşı piyasayı serbest bırakarak yaparsa sorun kendiliğinden çözülür.

Yeni taksilerin piyasaya sürülmesi için yeni standartlar getirsin ve bunu denetleyen olsun.

İBB taksicilik yapmak yerine taksi sayısının artmasını teşvik etsin.

Yorumlar (0)
banner196
9
açık
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 32 70
2. Fenerbahçe 32 63
3. Galatasaray 32 62
4. Trabzonspor 33 58
5. Gaziantep FK 31 50
6. Alanyaspor 32 49
7. Hatayspor 32 49
8. Karagümrük 33 49
9. Sivasspor 32 47
10. Göztepe 33 46
11. Antalyaspor 33 42
12. Konyaspor 32 40
13. Ankaragücü 32 36
14. Rizespor 32 36
15. Kasımpaşa 32 35
16. Malatyaspor 31 33
17. Başakşehir 32 33
18. Kayserispor 32 33
19. Gençlerbirliği 32 31
20. Erzurumspor 33 28
21. Denizlispor 31 26
Takımlar O P
1. Giresunspor 29 60
2. Samsunspor 29 57
3. Adana Demirspor 29 55
4. Altay 29 53
5. Altınordu 29 52
6. İstanbulspor 29 51
7. Ankara Keçiörengücü 29 49
8. Ümraniye 29 41
9. Tuzlaspor 29 41
10. Bursaspor 29 40
11. Bandırmaspor 29 39
12. Boluspor 29 35
13. Balıkesirspor 29 32
14. Adanaspor 29 31
15. Menemenspor 29 30
16. Akhisar Bld.Spor 29 25
17. Ankaraspor 29 22
18. Eskişehirspor 29 8
Takımlar O P
1. Man City 32 74
2. M. United 31 63
3. Leicester City 31 56
4. West Ham 31 55
5. Chelsea 31 54
6. Liverpool 31 52
7. Tottenham 31 49
8. Everton 29 47
9. Leeds United 31 45
10. Aston Villa 30 44
11. Arsenal 30 42
12. Wolverhampton 31 38
13. Crystal Palace 31 38
14. Southampton 30 36
15. Burnley 31 33
16. Brighton 30 32
17. Newcastle 31 32
18. Fulham 32 26
19. West Bromwich 30 21
20. Sheffield United 30 14
Takımlar O P
1. Real Madrid 30 66
2. Atletico Madrid 29 66
3. Barcelona 30 65
4. Sevilla 29 58
5. Real Sociedad 30 47
6. Real Betis 29 46
7. Villarreal 30 46
8. Granada 30 39
9. Levante 30 38
10. Celta de Vigo 29 37
11. Athletic Bilbao 30 37
12. Cádiz 30 35
13. Valencia 30 34
14. Osasuna 30 34
15. Getafe 30 30
16. Huesca 30 27
17. Real Valladolid 30 27
18. Elche 30 26
19. Deportivo Alaves 30 24
20. Eibar 30 23
Günün Karikatürü Tümü