İmamoğlu: Bu millete öyle bir anlatırım ki sokağa çıkamazsınız

İmamoğlu, Kanal İstanbul inatlaşmasının gerekçesinin 'duygusal!' olduğunu belirterek "Kanal beka meselesiymiş, ülkenin kurtuluşuymuş. Vah vah. Allah'ın betonu bu. Deli saçması bu" ifadelerini kullandı.

Gündem 24.06.2021, 23:08 24.06.2021, 23:26
İmamoğlu: Bu millete öyle bir anlatırım ki sokağa çıkamazsınız

Ekrem İmamoğlu, TELE 1 canlı yayınında gazeteciler Uğur Dündar, Evren Özalkuş, Tuba Emlek ve Merdan Yanardağ'ın sorularını yanıtladı. İmamoğlu, Kanal İstanbul inatlaşmasının gerekçesinin 'duygusal!' olduğunu belirterek "Kanal beka meselesiymiş, ülkenin kurtuluşuymuş. Vah vah. Allah'ın betonu bu. Deli saçması bu" ifadelerini kullandı.

İmamoğlu, Kanal İstanbul çevresinden arazi alanları mağdur etmeyeceklerini de belirterek "Oradan arazi alanlara da garanti veriyorum ben. Orada arazi alanların biz İstanbul halkı olarak o arazilerini tarım arazisi olarak kaç liraysa aldıklarında geri alırız onlardan. Ve 'Atatürk Tarım Çiftliği' kurarız. Bir de utanmadan millete iş ve aş olacak diyor, çıldıracağım. İstanbul’da milyonlarca işsiz var." dedi.

İmamoğlu, su bilimcilerin Marmara Denizi için “astımlı bir çocuk” dediğini ve daha ileri gidenlerin de olduğunu söyledi. İmamoğlu, bu bilimcilerin de Marmara için 'en hızlı hayatını yitirecek denizlerden biri' dediklerini aktardı.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, TELE1 özel yayınında Uğur Dündar'ın "Müsilaj gerçeği var. Kanal İstanbul’un yapılması halinde ben hakikaten ürperiyorum. Ne düşünüyorsunuz?" sorusuna şu yanıtı verdi:

"Akademik dünyayla yoğun temas halindeyiz. Marmara Denizi’ni çok hor kullandık. Marmara Denizi çok genç. Fakat bu coğrafyadaki şehirleşme, kentleşme; 30 milyona yakın insan Marmara’nın kıyısında yaşıyor. Daha kötüsü, Türkiye’nin yüzde 50’ye yakın sanayisi bu bölgede, ekonominin yüzde 60’ı yine bu bölgede. Şimdi böyle bir yapılanmayla siz aslında bu bölgede Marmara’yı tehdit eden duruma geldiniz. Onlarca yılın ortaya koyduğu bir gerçek. Günün sonunda Marmara Denizi’nin refleksleri var. Su bilimciler buna, “Marmara Denizi astımlı bir çocuk” diyor. Daha da ileri gidenler var ve en hızlı hayatını yitirecek denizlerden biri diyorlar. Tam aksine bizim bunu korumamız gerekir. Dünya güzeli bir kent var ama bunu koruyacaksın. İstanbul bu konuda kentleşme ve sanayileşme ile en etkili yer. Kocaeli Körfez bölümü, Ergene bölümü. Bir bilim insanı şunu söyledi, “Ergene Vadisi arıtıldığı an mutlakada Ege’ye gönderilmeli. Marmara’nın kaldıracak tek bir haddi yok.” Bunu bilim insanları diyor."

İmamoğlu, şu ifadeleri kullandı:

Bu bir kanal temeli değildir. Buradan cumhurbaşkanına sesleniyorum. Kanalın temelini atmaya gidiyorum diyorsa yanılıyor. Kanal beka meselesiymiş, kanal kurtulmuş. Bu kanal neymiş. Akıllıca bir şey değil.

Akademik dünyayla yoğun temas halindeyiz. Marmara Denizi’ni çok hor kullandık. Marmara Denizi çok genç. Fakat bu coğrafyadaki şehirleşme, kentleşme; 30 milyona yakın insan Marmara’nın kıyısında yaşıyor. Daha kötüsü, Türkiye’nin yüzde 50’ye yakın sanayisi bu bölgede, ekonominin yüzde 60’ı yine bu bölgede. Şimdi böyle bir yapılanmayla siz aslında bu bölgede Marmara’yı tehdit eden duruma geldiniz. Onlarca yılın ortaya koyduğu bir gerçek. Günün sonunda Marmara Denizi’nin refleksleri var. Su bilimciler buna, “Marmara Denizi astımlı bir çocuk” diyor. Daha da ileri gidenler var ve en hızlı hayatını yitirecek denizlerden biri diyorlar. Tam aksine bizim bunu korumamız gerekir. Dünya güzeli bir kent var ama bunu koruyacaksın. İstanbul bu konuda kentleşme ve sanayileşme ile en etkili yer. Kocaeli Körfez bölümü, Ergene bölümü. Bir bilim insanı şunu söyledi, “Ergene Vadisi arıtıldığı an mutlaka da Ege’ye gönderilmeli. Marmara’nın kaldıracak tek bir haddi yok.” Bunu bilim insanları diyor. 

Biz biliyorsunuz, doktorla, bilimle yüzleşmekten korkarız hatta her şeye kader kısmet der yolumuza devam ederiz ama böyle değil. Tabii ki inançlıyım, kadere inanıyorum ama yaradanın kaderi zorlayan ya da oluşturan koşulları kulun ortaya koyduğunu da bilen bir inanca sahibim. Bizim bu coğrafyayı iyi kullanmamız lazım. 

Bugüne dair, Şehircilik Bakanlığı ile toplandık. Bizi davet etti, teşekkür ederiz. Davetten 4-5 gün önce ben de böyle bir davet olması çağrısında bulunmuştum. Kocaeli’ye gittik verimli bir toplantı yaptık ve 22 maddeli bir eylem planı konuştuk.  Birkaç stratejik tarafı vardı. Birincisi temizlik süreci ki bu yarayı iyileştirme anlamına asla gelmiyor. Güne kurtarma ile ilgili bir çaba. Kötü bir çaba değil iyi bir çaba ama günü kurtarmak. Dolayısıyla bir stratejik plana ihtiyacımız vardı. 3 ay içerisinde Marmara Denizi’nin kısa, orta ve uzun vadeli bir stratejik planını oluşturalım dedik. Bir önerimiz oldu, Marmara için Bilim Kurulu oluşturalım dedik. Marmara Belediyeler Birliği ile böyle bir kurul oluşturduk. Günün sonunda bu çalışmalar başladı. Temizlikte müthiş bir seferberlik var. Bilim Kurulu önümüzü aydınlatacak. Şehircilik Bakanı’na da teşekkür ediyorum, kapsayıcılık için. Sayın Bakan’ın samimi bir isteği oldu, “Bu işi siyasetin üstünde tutalım” diye. “Kesinlikle, çok mutlu oluruz” dedik. Hatta toplantıda ben Kanal meselesinin etkisine girince kendisi dedi ki, “Kanal meselesi siyasileşti. Gelin bunu işin dışında tutalım” dedi. Ben de dedim ki “Şimdilik tutalım ama ilişkili” dedim. Günün sonunda fazla dayanamadı bir başka bakan sadece iki gün sonra “Kanal yapılacak Marmara müsilajdan kurtulacak” dedi. Kendisine (Bakan Kurum) espriyle bunu söyledim, bir şey demedi. Tabii ki böyle bir şey yok, tamamen saçmalık. 

Buradan kıymetli İstanbullulara seslenmiş olayım. Bilim insanlarıyla yaptığımız sohbetlere göre, Kanal’ın Karadeniz’den İstanbul’a akıtacağı milyarlarca metreküp su, hemen derhal Marmara’yı öldürür. Tarif aynen bu. 25 yılımı bu denizlere verdim profesörlerin ifadesiyle bu sebepten bile bu proje rafa kaldırılmaz, yok edilir. 

Arıtma tesislerinin kapatılması meselesi.. Gündüz olsa kargalar gülerdi bu söze. Silahtarağa meselesi var. Niye temel atmadık? İstanbul'un ihtiyacı yok. 200 dönüm ormanlık alan var. Çok güzel bir düzenleme yapıyoruz orada. Buradaki tüm ağaçlar kesilip arıtma sistemi yapılacaktı, daha da kötüsü arıtılan su Haliç'e verilecekti. Bilim diyor ki, arıtsan bile Haliç'e bir damla su veremezsin, durağan su. Diyelim ki doğru bir proje. Proje daha tam bitmemiş, ihale verilecek. Bitmesi 2025. Müsilaja nasıl sebep oluyor?

İstanbul’da geri dönüşü olmayacak arızalar üretecek, tüm akıl ve bilimden uzak bir avuç insanın ısrarıyla sürdürülen bir iş bu. Proje bile değil, fikir. Cumartesi temel atma falan o öyle bir şey değil. Siyasi ömürleri Kanal İstanbul'u yapmaya yetmeyecek.

Üçüncü köprü yapıldıktan sonra Kuzey Marmara Otoyolu’nun bir bağlantı yolu olarak yapılacak bir iştir bu. Bunun niye Kanal’la ilgisi yok biliyor musunuz? Bu yolun bu planlara işlenmesi 2006 yılında. Üçüncü köprü açıklandığında planlara işlenen bir yol burası. Hiçbir şekilde Kanal ile uzaktan yakından alakası olmayan bir iş bu. 

2020 yılı Kurumsal Mali Durum Beklentileri Raporu’nda, “Nakkaş Başakşehir Otoyolu toplam 45 km uzunluğundadır. Otoyol’un ihalesi 30 Haziran 2020 tarihinde yapılmış olup…” burada Kanal ile ilgili bir şey yazıyor mu? Yok. Bu bir Kanal temeli falan değildir. Ben Sayın Cumhurbaşkanımıza sesleniyorum. Kanal’ın temelini atmaya gidiyorum diye düşünüyorsa vallahi de billahi de kendilerini yanıltılıyorlar. Kanal beka meselesiymiş, ülkenin kurtuluşuymuş. Vah vah. Allah’ın betonu bu. Deli saçması bu.

Bir gazeteci ya bir kişi ‘Bizi bakanlıklardan biri Kanal için şu toplantıya davet etti. Şu bilim insanları sunum yaptı. Şu şu maddelerden dolayı Kanal İstanbul şöyle iyidir” desin. Bir kelime, bir tarih, bir saat yok. İBB Başkanı bir toplantıya çağrılmaz mı? “Sayın Cumhurbaşkanımız çağırın gelip anlatalım” dedim. Ya bunun geri dönüşü yok. Akıl tutulması. Bunun sebebi ne biliyor musunuz tamamen duygusal(!) 2011’den bu yana 45 milyon metrekareye yakın arazi el değiştirdi.

Kanal İstanbul açıklaması: Akıl tutulması. Sebebi ne? Duygusal!

Sayın Davutoğlu ve Sayın Babacan, her ikisi de o süreçte bu işe nasıl karşı çıktıklarını, denetim mekanizmasının nasıl işlemediğini, kurumlararası diyaloglarla süreci sorguladığında hiçbir yerden olumlu cevap alınmadığını söyledi. Sayın Davutoğlu, Genelkurmay’a hiçbir sorunun sorulmaması üzerine strateji sebebiyle projeyi geri çektiğini söyledi.

Oradan arazi alanlara da garanti veriyorum ben. Orada arazi alanların biz İstanbul halkı olarak o arazilerini tarım arazisi olarak kaç liraysa aldıklarında geri alırız onlardan. Ve Atatürk tarım çiftliği kurarız. Bir de utanmadan millete iş ve aş olacak diyor, çıldıracağım. İstanbul’da milyonlarca işsiz var.

Ne yazık ki İstanbullunun muhatap alacağı hiçbir söz konuşmuyor Sayın Bakan. Hiçbir itibari yok. Sazlıdere ve Terkos Barajı tehlike altında. Bilim adına ne yazık ki itibarsız cümleler bunlar. Neresinden anlatayım ki. İki gün çalıştay yaptık. Bütün kurumları çağırdık kimse gelmedi. Ey Ulaştırma Bakanımız beni davet edin. Memleketim için İstanbul’um için yalvarıyorum, davet edin anlatın. Biz de bilim insanlarıyla gelelim savunmamızı yapalım. Bunu da naklen yayınlayalım.

Zammın sorumlusu belediye değildir, hükümettir. Zam bir ülkenin enflasyonuna, ekonomik politikalarına bağlıdır.

Bu millete öyle bir anlatırım ki sokağa çıkamazsınız. Tek tek anlatacağım. İnsanlara temiz su verme hakkımı engelliyorlar.

İstanbul için deprem sorun, Kanal tehdit.

İstanbul İttifakı'nın Türkiye İttifakı'na dönüşmesinin anahtar kelimesi. Ben CHP ve İYİ Parti'nin oluşturduğu Millet İttifakı'nın adayı olarak seçildim. Ama bana Saadet Partili vatandaşımız da, HDP'li vatandaşımız da, Sol partili vatandaşlarımız, daha da ötesi AK Partili vatandaşlarımız da oy verdi, minnet duyuyorum. Bu, Türkiye'ye yansıyacak. 

Yorumlar (0)
29
açık
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 40 84
2. Galatasaray 40 84
3. Fenerbahçe 40 82
4. Trabzonspor 40 71
5. Sivasspor 40 65
6. Hatayspor 40 61
7. Alanyaspor 40 60
8. Karagümrük 40 60
9. Gaziantep FK 40 58
10. Göztepe 40 51
11. Konyaspor 40 50
12. Başakşehir 40 48
13. Rizespor 40 48
14. Kasımpaşa 40 46
15. Malatyaspor 40 45
16. Antalyaspor 40 44
17. Kayserispor 40 41
18. Erzurumspor 40 40
19. Ankaragücü 40 38
20. Gençlerbirliği 40 38
21. Denizlispor 40 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 34 70
2. Giresunspor 34 70
3. Samsunspor 34 70
4. İstanbulspor 34 64
5. Altay 34 63
6. Altınordu 34 60
7. Ankara Keçiörengücü 34 58
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 34 47
10. Bursaspor 34 46
11. Bandırmaspor 34 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 34 35
14. Adanaspor 34 34
15. Menemenspor 34 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 34 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 38 86
2. M. United 38 74
3. Liverpool 38 69
4. Chelsea 38 67
5. Leicester City 38 66
6. West Ham 38 65
7. Tottenham 38 62
8. Arsenal 38 61
9. Leeds United 38 59
10. Everton 38 59
11. Aston Villa 38 55
12. Newcastle 38 45
13. Wolverhampton 38 45
14. Crystal Palace 38 44
15. Southampton 38 43
16. Brighton 38 41
17. Burnley 38 39
18. Fulham 38 28
19. West Bromwich 38 26
20. Sheffield United 38 23
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 38 86
2. Real Madrid 38 84
3. Barcelona 38 79
4. Sevilla 38 77
5. Real Sociedad 38 62
6. Real Betis 38 61
7. Villarreal 38 58
8. Celta de Vigo 38 53
9. Granada 38 46
10. Athletic Bilbao 38 46
11. Osasuna 38 44
12. Cádiz 38 44
13. Valencia 38 43
14. Levante 38 41
15. Getafe 38 38
16. Deportivo Alaves 38 38
17. Elche 38 36
18. Huesca 38 34
19. Real Valladolid 38 31
20. Eibar 38 30