Kuveytli Şeyh Osman El Hamis'in Sakarya'daki Tozlu Camisi'ne gelmesinin yankıları sürmeye devam ediyor. Çoğunluğunu Suriyeli ve Iraklıların oluşturduğu kitle Şeyh Osman El Hamis'i tekbir ve sloganlarla karşıladı.
Diyanet'e bağlı Tozlu Camisi'nde ikindi namazını kıldırıp, vaaz veren Şeyh Osman El Hamis'in en önemli özelliği ise Vehhabi ekolün önemli temsilcilerinden birisi olması.
Kökten dinci bir akım olan Vehhabiliğin ateşli savunucularından olan Şeyh Osman El Hamis ülkesinde de radikal görüşleriyle biliniyor.
2018 yılında Kuveyt'te 3 boyutlu yazıcı dükkanının putperestlik yaptığını söyleyen Şeyh Osman El Hamis'in bu açıklaması sonrası bu dükkan kapatılmıştı.
KİMLERİN İŞİNE YARAR
Diyanete bağlı bir camide namaz kıldırması ve vaaz vermesine ilahiyatçı akademisyenler de tepki gösterdi.
İlahiyatçı akademisyen Prof. Dr. Hilmi Demir sosyal medya hesabından "Matüridiliği Ehli Sünnet dışı sayan, Tasavvufu şirk gören Vehhabi menheçli Şeyhleri Türkiye’ye getirip gençlere tanıtmak, cami cami gezdirmek kime ne fayda sağlayabilir ki?Tassavufu ve tarikatları şirk kabul eden Osmanlıya savaş açan Muhammed b. Abdulvehhab’ın bu görüşlerini temel alan esere şerh yazan, övgüler düzen Osman el Hamîs’in Türkiye’de popüler olması kimin ya da kimlerin işine yarar" diyerek tepki gösterdi.
Türkiye’de Tasavvuf ve tarikatlara düşman olan en büyük tehdit Vehhabi zihniyetten ve onların temsilcilerinden gelir. Bunları bu Ülkeye taşıyanlar ise Radikal İslamcı akımlardır.
— Hilmi Demir