Toplumsal Haber Merkezi

Milli Eğitim Bakanı Sayın Ziya Selçuk, TRT’de katıldığı programda 2021 yılı öğretmen atamalarına ilişkin “Çok net bir tarih vermek mümkün değil ama çok uzun süreceğini sanmıyorum.” ifadelerini kullanmıştı.

Eğitim-İş İstanbul 4 No’lu Şubesi, Bakan Selçuk’un açıklamaları üzerine yazılı bir açıklama gerçekleştirdi. Şube Başkanı Alkoç Turan Başgönül’ün imzasıyla yayınlanan açıklamada Bakan’a eleştirilere yer verildi.

“Sayın Bakan da biliyor ki ataması yapılmayan öğretmenlerin durumu ülkece hele enflasyonun bu durumda olduğu ve işsizlik rakamlarının milyonları bulduğu bir zaman diliminde oldukça üzerinde durulan bir konudur.” denilen açıklamada şu ifadelere yer verildi:

Üstelik Anadolu halkının dişinden tırnağından arttırarak okuttuğu öğretmen yaptığı çocuklarının başarılarını görmeye ne kadar değer verdiğini; hatta birçok aile için ataması yapılmış bir öğretmen demek, ailenin sağlık sigortasından yararlanması yetmese de sabit bir gelirinin olması demek. Konu ülkemiz için oldukça önemli ve hassas bir konudur.

Sayın Bakan yıllarca özel sektörün kendine has dengesinde emek vermiş biri. SANIYORUZ kamu sektörü ve halkın gerçekleri konusunda kendisi süregelen bir görmezlik içinde.

SORUYORUZ!

Bu kadar önemli bir konuda nasıl olur da net bir tarih veremezsiniz? Milyonlarca öğrenci, öğretmen ve aileleri etkileyen konuda sadece “sanıyorum” diyerek bu kadar insanı cevapsız bırakma özgürlüğünüz yok. Geçtiğimiz senelerde; haziran ayında sayılar netleşir, KPSS sınavı olur, ağustos ayı sonunda eylül başında atama yapılırdı. Ataması yapılmayan öğretmenlerimiz buna göre konum alır planını yapardı.

Bu sistem de baştan aşağı sorunluydu fakat kişiler maddi manevi bir plan yapıp buna göre konum alabiliyordu.

Her şeyin bulanık, belirsiz ve plansız olduğu bir ortamda olumsuzluğun en son yaşanması, hatta hiçbir şekilde yaşanmaması gereken konu ÖĞRETMEN ATAMALARIDIR.

Ataması yapılmayan öğretmenlere ve onların sorunlarının giderilmesi yönünde de önerilerde bulunulan açıklamada şu ifadeler yer aldı:

- Hemen şimdi ataması yapılamayan öğretmen branşlarına aday öğretmen alımı durdurulmalıdır. 20 yıllık bir stratejik plan yapılıp mezun öğretmenler kadroya dahil edilmelidir. PLAN UYGULAMAK İÇİN YAPILMALIDIR!

- Ders saati ve öğrenci sayısına göre belirlenen öğretmen ihtiyacı daha akılcı ve birden çok nesnel ölçüte göre belirlenmeli ve artık sınava giren kişi sayısı da ihtiyaç sayısına etki etmelidir.

- Hükümetlerin görev yılı dönemi boyunca en az dört-beş yıllık bir öğretmen alım takvimi belirlenmelidir. Kötü ve iyi sürprizler derhal rafa kaldırılmalıdır.

- KPSS ve Öğretmen Alan Bilgisi Sınavı mantığa ve gerçek hayata uygun Türkiye’de uygulanabilecek ve Türkiye’nin kalkınabileceği dairede sorulardan oluşmalıdır. Sınav ataMAma için yapılmamalı; sınav yapılacaksa öğretmenlerin görevine uygun şekilde başlayabilmesi için düzenlenmelidir.

- Mülakat sistemi derhal kaldırılmalıdır. Öğretmenleri liyakatin ve adaletin olmadığı bir sistemde seçmeye çalışırsanız belki şu an sizin işinize yarayabilir; fakat eninde sonunda sistemdeki herkesi etkileyecektir.

- Güvenlik soruşturması sürecine derhal bir çözüm bulunmalıdır.

- En acil bir şekilde ihtiyacın tümü karşılanmalı tek seferde en az 60 Bin öğretmen alımı yapılmalıdır. Fakat bu sene sınava girenler de mağdur edilmemelidir.

- Çağı yakalayan pozitif bilimlere yön verecek bir branş ataması yapılmalı; Türkçe, Sosyal Bilgiler, Edebiyat, Fen Bilimleri, Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Felsefe Grubu Eğitimi ve Yabancı Dil Branşlarındaki sorunlar çözülmeli ve atama sıkıntıları giderilmelidir.

- Görsel Sanatlar, Beden Eğitimi, Müzik gibi öğrencilerimize hayatın içinde kendini bulduran sanat ve spor branşlarına atama önceliği tanınmalıdır.

- Yabancı Dil eğitimi ile ilgili bildiklerimizin tümünü unutup öğrencilerimizin dünya çapında kendini geliştirmeleri ve üretmeleri için Yabancı Dil branşlarına ayrı önem verilmelidir.

- Meslek liselerindeki tüm uygulamalar durdurulmalı öğretmenlerden oluşan bir komisyon ile dünya şartlarına uygun bir reform gerçekleştirilmelidir. Bunun için meslek lisesi branşlarında birer ikişer atama değil; mağduriyeti gideren bir atama politikası geliştirilmelidir.

- 3600 ek gösterge onlarca kez söz verildiği üzere uygulanmalıdır. Emeklilik yaşı gelmiş öğretmenlerimizin günlük yaşamını olumlu etkileyecek, temel ihtiyaçlarını karşılayacak ve sosyoekonomik, kültürel ve psikolojik açıdan çalıştığından daha iyi bir durumda olacak şekilde emekli maaşları düzenlenmelidir. Öğretmen atamalarındaki sorunu, öğretmenler için emeklilik sistemindeki tıkanıklığı çözmeden sorun olmaktan çıkartamayız.