Ulaştırma Bakanlığı’nın Arifiye-Karasu demiryolu projesinin maliyeti duyanları şaşkınlığa düşürdü. İki yılda bitirilmesi için 360 milyon liraya proje edilen demiryolunun 8 yılda yüzde 23’ü tamamlandı. Dörtte biri tamamlanan proje için 8 yılda 825 milyon lira ödendi. Dünyanın 3 milyon dolara mal ettiği bir kilometrelik yol, 17.5 milyon dolara mal oldu.
CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın; 2010’da 25 ayın sonunda bitirilmek üzere 360 milyon liraya ihale edilen Arifiye-Karasu demiryolu projesinin 8 yılda sadece yüzde 23’ünün tamamlanabildiğini belirtti. Akın, firmaya tamamladığı kısma denk gelen 73 milyon lira yerine 825 milyon lira ödeme yapıldığını kaydetti.

KİLOMETRE BAŞINA 6 KAT FAZLA MALİYET
Akın, hattın bir kilometresi için maliyetin ortalama kura göre 17.5 milyon dolara ulaştığını belirterek, dünya genelinde demiryollarının kilometre maliyetlerinin en fazla 3 milyon dolar olduğunu, burada maliyetin 6 katına çıktığını belirtti.

“2012 ile 2018 arasında 11 ayrı değişik hakediş kapsamında firmaya toplam 825 milyon 138 bin 153 lira ödeme” yapıldığını belirten Akın; 73 kilometre uzunluğundaki hattın 16.8 kilometre uzunluğundaki bölümüne 2018’de ödenen bedelin 825 milyon lira olduğunun Sayıştay tarafından da tespit edildiğini söyledi.