Çorlu Tren Kazası'nın bilirkişi raporu hazırlandı: 'Asıl sorumlular aklanıyor'

Çorlu tren kazasının bilirkişi raporu hazırlandış. CHP PM Üyesi ve kazanın avukatı Turan Hançerli, açıklanan bilirkişi raporuyla suçun sadece birkaç memurun üzerine yıkılmak istendiğini belirtti. 

Çorlu Tren Kazası'nın bilirkişi raporu hazırlandı: 'Asıl sorumlular aklanıyor'

Çorlu tren kazasının bilirkişi raporu hazırlandış. CHP PM Üyesi ve kazanın avukatı Turan Hançerli, açıklanan bilirkişi raporuyla suçun sadece birkaç memurun üzerine yıkılmak istendiğini belirtti. 

12 Ekim 2018 Cuma 23:37
Çorlu Tren Kazası'nın bilirkişi raporu hazırlandı: 'Asıl sorumlular aklanıyor'

8 Temmuz 2018 günü Tekirdağ’ın Çorlu İlçesi’ne bağlı Sarılar Köyü yakınlarında meydana gelen Tren Kazası ile ilgili önemli bir gelişme yaşandı.

25 kişinin hayatını kaybettiği, 340 kişinin yaralandığı Çorlu Tren Kazası’nın 5 kişiden oluşan bilirkişi ekibi kazaya ilişkin 33 sayfadan oluşan raporunu hazırladı. Rapora göre; Demiryolu Bakım Müdürü Turgut Kurt, Yol Bakım Onarım Şefi Özkan Polat, Hat Bakım ve Onarım Memuru Celaleddin Çabuk ile Köprüler Şefi Çetin Yıldırım’ın ‘Kazanın meydana gelmesinde asıl kusurlu’ olduğu görüşüne yer verildi.

Kusurlu bulunan 4 kişi adli kontrole tabi tutulması talebiyle 11.10.2018 akşam saatlerinde Sulh Ceza Mahkemesi’ne sevkleri yapılmış ve ifadeleri alındıktan sonra adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı.

Raporu değerlendiren CHP PM Üyesi ve Çorlu Tren Kazası’nın Avukatı Turan Hançerli; “Raporda makinistler seri fren çekmek suretiyle görevlerini yerine getirdikleri değerlendirilmiş ve kendilerine kusur izafe edilmemiştir. Yine meteoroloji görevlilerinin, TCDD’ye bilgi vermek, uyarmak gibi yasal ve görev sorumlulukları olmadığı gerekçesiyle sorumlu olmadıkları yönünde görüş beyan edilmiştir.” dedi

Rapor içeriğinde kazanın sebeplerinden olarak gösterilen önemli nedenlerden bazıları şöyle;

-Yeni gelişen hat izleme ve demiryolu yapım teknolojilerinin mevcut eski hatlarda henüz etkin bir şekilde kullanılmaması,
-Kaliteli Teknik Personel sayısının yetersiz kalması,
-Menfez kontrollerinde ve bakımlarında herhangi bir meteorolojik ve jeolojik veriyi değerlendirmemesi,
-Taşkın suların izlediği yolları değerlendirmemesi, yapılan rutin kontrol ve muayeneleri sadece gözle yaptırması, yağış istatistikleri tutmaması, menfez temizliği ve ıslahı yapmaması, menfez değişimi ile ilgili proje çalışması yapmaması sebeplerinin mevzuattan kaynaklanan eksikler olduğu, kazanın meydana gelmesinde Yapısal Organizasyon ve Yönetim Bloğunun kusurlarının bulunmadığı kanaatine varılmıştır. 

Turan Hançerli konuyla ilgili yaptığı açıklamada; “Yukarıda ve raporun devamında görüldüğü gibi yatırım yapılmaması nedeniyle, doğru yönetmelik ya da doğru uygulamaların yapılmaması nedeniyle kazaya sebebiyet verildiği aslında itiraf edilmiştir. Ama bu yatırım yapmayanların, bu önlemleri almayanların herhangi bir sorumluluğuna ilişkin söz söylenmemiştir. Rapor, sorunun asıl nedenini belli ölçülerde göstermiş ama bir kusur yüklememiş. 

Yine raporda Türkiye’deki demiryolu yapım ve kontrol süreçlerinin yeni teknolojilerle, yeni yöntemlerle ve bilimsel yöntemlerle yapılmadığına ilişkin görüş ve veriler vardır. Ancak bunlarla ilgili çalışmalar yapılması gerektiğini rapor ifade ediyor. Dolayısıyla TCDD Genel Müdürlüğü’nün ve Ulaştırma Bakanlığı’nın kazaya ilişkin eksiklikleri ve ihmalleri olduğu raporun içerisindeki bazı verilerden de ortaya çıkmaktadır. Raporun bu yönüyle birçok hususta eksik yanı mevcuttur ve bütün kusur birkaç memura yüklenmeye çalışılmaktadır. Böylece sorumluların aklanması durumu söz konusudur. 

Pamukova Tren Kazası'nda olduğu gibi bütün suçu bir kaç memurun üzerine yıkmaya çalışıyorlar. Bunu fırsat vermeyeceğiz. Suçu olan, ihmali olan ve sorumluluğu olan herkesin ceza alması için mücadelemiz devam edecek.” İfadelerine yer verdi.
 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.