Toplumsal Çanakkale

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, milyonlarca lira harcanarak yapılan ve kullanılmayan havalimanlarına ilişkin açıklama yaptı.

Yapılan açıklamada, 88 milyon TL’ye yapılan, 38 personelin çalıştığı ve 10 yıldır kullanılmayan Çanakkale’deki Gökçeada Havalimanı’na ilişkin, “Çanakkale Gökçeada Havalimanı'nın, Ege Denizi ve Çanakkale Boğazı girişindeki konumu itibarıyla stratejik öneme sahip olduğu ortadadır. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünden ön izin alınmak kaydıyla genel havacılık hizmeti vermektedir. Ana karayla ada arasında ambulans uçak, helikopter ve devlet hava araçları kullanılarak hasta nakilleri yapılmaktadır” denildi.

GERÇEK ÖYLE DEĞİL
Gökçeada Havalimanı, dönemin Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın şovu olarak yapıldı. Birkaç seferden sonra uçuşlar durduruldu ancak havalimanı çalışanları istihdam edilmeye devam edildi. Toplumsal muhabirinin verdiği bilgiye göre, yıllardır uçak inmeyen havalimanı işler halde de değil. Gökçeada'dan hasta nakilleri ise deniz yoluyla ya da helikopter aracılığıyla yapılıyor. Yani havalimanının bu açıdan da çok da bir etkisi yok. 

AÇILDIĞI GÜNDEN BERİ KULLANILMIYOR
76 milyon lira harcanan, 51 kişinin çalıştığı ve açıldığı 2020 yılından beri hiç kullanılmayan Balıkesir’deki Merkez Havalimanı’na dair ise “Balıkesir Havalimanı, yine gerektiği anda kullanılmak üzere açık tutulmaktadır” ifadesine yer verildi.

Açıklamada şu ifadeler de yer aldı:

Çıldır Havalimanı'nın devlete maliyeti yoktur ve sözleşme gereği devlete gelir getirmek üzere işler haldedir. Gökçeada Havalimanı, stratejik önem ve Gökçeada'nın ana karayla bağlantısı nedeniyle işler haldedir. Tokat Havalimanı yolcular tarafından aktif bir biçimde kullanılmaktadır. Balıkesir Havalimanı, yine gerektiği anda kullanılmak üzere açık tutulmaktadır. Bu havalimanlarımızın hiçbirinde yolcu garantisi bulunmamaktadır. Havalimanlarından toplamda direkt gelir akışı sağlanarak, diğer projelere bütçe sağlanmaktadır.