İyi Parti İBB Grup Sekreteri ve İBB Meclis üyesi Ali Kıdık İstanbul Havaalanı’nın Birleşik Arap Emirlikleri’ne satışı için Atatürk Havaalanı’nın yıkılmasına hız verildiğini iddia etti.

Kıdık, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada şu iddialara yer verdi:

Atatürk Havalimanı’nın apar topar yıkmak istemelerinin asıl nedeni İstanbul Havalimanı satış görüşmeleri. Abu Dabi Havalimanı işleticisi AUH en ciddi alıcı. Alıcı, İstanbul Havalimanı’nı almak için Avrupa yakasında başka bir havalimanı işletilmeyeceğini fiziki olarak görmek istiyor. Bu sebeple iş makineleri oraya yığıldı. Öte yandan İstanbul Havalimanı’nın satın alınmasının arkasından ikinci adım devreye girecek. Bu tip havalimanı işleten yatırımcılar aynı zamanda o ülkenin yerli havayolunu da işletmek ister. HUB olarak  milli havayolumuzun kullandığı İstanbul Havalimanı yeni alıcıları tarafından satın alınma ihtimali çok yüksek. Zira alıcı Abu Dabi Havalimanı’nı işletirken Etihad Havayolları’nın da sahibi. ADAC (Abu Dabi Havayolları) olmazsa devreye Katar girecek. Katan Havalimanı’nı işletenler Katar Airways sahibi. Dolayısıyla Katar Havayolları da THY’ye sahip olmak isteyecek.

İstanbul Havalimanı’nın yıkımına aniden hız verilmesiyle ilgili bu iddiayı gündeme getiren Ali Kıdık yaklaşık 31 yıldır havalimanı ve hava taşımacılığı alanında bir çok basın kurumunda haberler yapan bir gazeteci ve Türkiye’de ilk kez yayın hayatına geçen Airport TV’nin kurucu ismi olarak biliniyor.

'GÖRÜŞMELER KALYONCU AİLESİ TARAFINDAN YAPILIYOR'
Kıdık’a bu iddialarını sorduğumuzda kaynağının İstanbul Havalimanı’nın işleten İGA Şirketi’nin çok üst düzey yöneticilerinden biri olduğunu söyledi. Birleşik Arap Emirlikleri firmasının yaklaşık 15 gündür, IGA hesaplarını incelemek için istişarelerde bulunduğunu belirten Kıdık, görüşmelerin IGA ortaklarından Kalyoncu Ailesi’nden bir isim tarafından sürdürüldüğünü iddia etti.

Kıdık, Katar sermayesinden gelen “biz de talip olabiliriz” isteğinin şimdilik bekletildiğini ve Birleşik Arap Emirlikleri firması ile yapılan görüşmelere göre bu seçeneğin masada olacağını iddia etti. Kıdık, Twitter hesabından yaptığı paylaşımdaki “sonra satış sırasının THY’ye geleceğine ilişkin” iddiasıyla ilgili olarak ise şunları söyledi:

Bu aslında sürecin doğal bir sonucu olarak yaşanacaktır. Zira havalimanı işleten kurumlar o ülkenin bayrak gösteren en büyük havayolu şirketine de sahip olmak isterler. Gerek Birleşik Arap Emirlikleri gerekse Katarlı şirketler bu yöntemle faaliyet gösterdi. Şimdi havalimanına talip olan Birleşik Arap Emirlikleri firmasının isteklerinden biri de yerine getiriliyor ve İstanbul’un Avrupa yakasındaki alternatif havalimanı olasılığı millet bahçesi gerekçesiyle ortadan kaldırılıyor.

'HÜKÜMETİN SICAK PARA İHTİYACI NEDEN OLDU'
Kıdık, görüşmelerde İstanbul Havalimanı işletmecisi IGA ile Birleşik Arap Emirlikleri firması ADAC (Abu Dabi Havayolları) arasındaki görüşmelerin her iki ülkenin hükümetlerinin bilgisi ve isteği doğrultusunda sürdürüldüğünü ve hükümetin sıcak para ihtiyacına dönük olarak bu satışın zorunlu hale geldiği görüşünü savundu.