İstanbul Taksiciler Odası Başkanı Eyüp Aksu, 'İstanbul'a 5 bin taksi' projesi hakkında açıklamalarda bulundu. İstanbul'da şu anda taksi ihtiyacı olmadığını savunan Aksu, "Biz Türkiye'de siyasetin de kaderini değiştirecek bir STK ve topluluğuz" iddiasında bulundu

İstanbul Taksiciler Odası Başkanı Eyüp Aksu, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun duyurduğu 'İstanbul'a 5 bin taksi' projesine ilişkin açıklamalarda bulundu.

Milliyet'in haberine göre Aksu, taksici esnafı olarak üzgün ve tedirgin olduklarını belirtti ve "Ama Büyükşehir Belediye Başkanımızın da bizim esnafımızı tamamen yok edeceğini düşmüyoruz. Eğer Sayın İmamoğlu'nun sözünü ettiği bu model hayata geçerse biz 17 bin 395 taksici esnafı olarak biteriz" dedi.

'BELEDİYENİN ÖZ MALI OLAMAYIZ'
Aksu, araç ihtiyacı varsa bunun bilimsel çalışmayla ortaya konulması gerektiğini belirterek, "Üniversitemiz, valiliğimiz, belediyemiz, zabıtamız, esnaf odamız, emniyetimizin de olduğu bir komisyon kurulur ve bu komisyonla bilimsel bir araştırma yapılır. Taksi plakası ihtiyacı varsa bu rapora göre değerlendirme yapılır. Biz kesinlikle kiralama sistemini kabul etmiyoruz. Bizim emeğimiz, sermayemiz, tapumuz yok olur. Belediyenin öz malı olamayız. Biz bir İETT, tramvay, metrobüs değiliz. Devletten bu plakaları parayla satın aldık" ifadelerini kullandı.

İstanbul'da şu anda taksi ihtiyacının olmadığını iddia eden Aksu, trafik sorunu çözülürse taksi sayısının şu anda yeterli olduğunu savundu.

'SİYASETİ DEĞİŞTİRECEK BİR STK VE TOPLULUĞUZ'
İstanbul'da 17 bin 395 taksi bulunduğunu aktaran Aksu, "Biz Türkiye'de siyasetin de kaderini değiştirecek bir STK ve topluluğuz. Bir araç sahibiyle birlikte bir takside 3 kişi çalışıyor. 3 kişi çalıştığı zaman 52 bin çalışanımız var. Bunların da evde eşi ve çocukları ile beraber 250-300 bin kişilik bir aileyiz" diye konuştu.

Aksu, "Taksici lobisi" diye bir algı oluşturulmaya çalışıldığını ancak böyle bir durumun söz konusu olmadığını belirterek, şunları söyledi:

Her ürünü alıp sattığınız zaman bir yerde alıp satmanız lazım. Arsanızı, evinizi nasıl bir emlakçı aracılığıyla alıp satıyorsanız, bizim ticari araçlarımızın alım satımı ve komisyonculuğu da Bağcılar'da komisyoncuların olduğu bir merkez var, orada yapılıyor. Burada işini yanlış yapan esnaf var. Onların da düzeltilmesi lazım.

İSTANBUL'A 5 BİN TAKSİ PROJESİ
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Fox TV'de İsmail Küçükkaya'nın sunduğu 'Çalar Saat' programında 'İstanbul'a 5 bin taksi' projesinin detaylarını anlatmıştı.

İstanbul'da yaklaşık 30 yıldır yeni taksi plakası verilmediğini ifade eden İmamoğlu, "Toplam taksi sayımız, 17 bin 395. Yetmiyor, sıkıntı var. Bunu taksiciler de biliyor. Bazen taksi duraklarında insan taksi bulamıyor. Başka sistemler, korsanlar devreye giriyor" açıklamasını yapmıştı.

İmamoğlu'nun açıklamasına göre, projede şu detaylar yer alıyor:

► Elbise tek tip olacak, 3 vardiya çalışacak.

► Herkes istediği gibi hareket edemeyecek.

► 5 bin taksi elektronik sistemle donatılacak.

► QR koduyla, İstanbulkart'la taksi parası ödenebilecek.

► Özel tasarım taksi modeli yarışması başlatılacak.

► Bu proje ile birlikte kiralama modeli getirilecek, taksinin sahibi İBB olacak.

İmamoğlu açıklamasında ayrıca, "Korunaklı, pandemi sürecine uygun, taksiciyle müdahalesi olmayan… Bildiğimiz sarı taksi olacak, tarife aynı, her şey aynı. Sadece hem taksi eksiğini gidereceğiz hem de bir taksi modeliyle aslında piyasayı dengede tutacağız. Taksici esnafı için de hem taksilerini yenilemeyle ilgili hem de bu yeni modelle taksicilerin güvenliğini sağlamayla ilgili de yarışma açacağız. Bir nevi İstanbul'a özgü taksi üretimine de start vermiş olacağız bu çalışmayla" ifadelerini kullanmıştı.

TAKSİCİLER TEHDİT ETTİ, İMAMOĞLU YANIT VERDİ
İstanbul’da belediye taksilerinin devreye gireceğini açıklayan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu‘na yanıt veren İstanbul’da taksi plaka satışlarının yapıldığı Bağcılar Oto Center’daki galericiler, “Esnaf eski esnaf değil, anında İstanbul’u kitleriz” tehdidinde bulunmuştu.

Oto Center’de plaka alım-satımı yapan bir firma sahibi Gürsoy Atlı, İBB’nin taksi kararına ilişkin şunları söylemişti:

Kararı daha yeni duyduk. Piyasa tedirgin oldu. 8 ay önce ‘plaka vereceğim, ihale yapacağım’ dendi, şimdi kiralığa dönüldü. Piyasada bir kargaşa oluştu. Taksi esnafı ve taksi plaka sahibi olarak buna tepkiliyiz. Başkanın bunu tekrar gözden geçirmesini isteriz. Şimdi 5 bin taksi dediği an önü açılmış oluyor. Yarın 20 bin mi olur? Yarın için önü açılmış oluyor bunun. Sektörde bir yanlışlık varsa, eksiklik varsa esnafla oturup konuşulur. Taksi plakaları 2 milyon 200 bin civarındaydı. Bir açıklamayla 2 milyon civarına indi. Esnaf ‘acaba plakama bir şey olur mu’ diye tedirgin oluyor. Belediyenin işi değil bu. Belediye şehirde eksik varsa ne yapmalı? Ulaşım sektöründe bir mahallede eksik varsa oraya araç yollamalı, hat kurmalı. Takside de eksiklik varsa araştırmalar yapılmalı ve rapor hazırlanmalı. Verdiğini de kabul etsek esnaf yürütmeyi durdurur. Yani şu an her şey hazırlansa da esnaf bunun yürütmesini durdurur. Esnaf eski esnaf değil. Anında İstanbul’u kilitler. Kimse plakasını satmasın.

Taksicilerden gelen "İstanbul'u kilitleriz" tehditlerine yanıt veren İmamoğlu ise "İstanbul halkının, taksi ihtiyacı olup olmadığına karar verecek makam, Bağcılar Oto Galerisi’ndeki birkaç taksi galericisi değildir. Bunu bir kere altını çizelim. Sakın bizi başka şeylerle tehdit etmeye çalışmasınlar" açıklamasında bulunmuştu. İmamoğlu, şunları söylemişti:

Bilimsel araştırmalarla, üniversite raporlarıyla İstanbul'un yeni taksilere ihtiyaç duyduğu açıktır. Bütün dünyada bunun örneği vardır. Kaldı ki pandemi süreci ile beraber bütün dünyada, özellikle karantina sonrası, özel araç ve taksi kullanımının arttığı da nettir. Elbette ki, İstanbullunun konforlu taksi kullanma hakkı konusunda hassas davranacağız. Plaka fiyatları ile geçim sağlayan rantçılara bu süreci kurban etmeyiz, ettirmeyiz. İstanbul'da düzeni bozucu bir fiile giren her şahıs, karşısında devleti bulacaktır. Bunun altını çizelim. Yani yasaların İBB’ye verdiği her yetki kullanmaktan imtina etmeyiz. Şunu söyleyelim: Gerçek taksi esnafı, çok ama çok rahat olsun. Hiç dert etmesin. Ama taksinin sahibi ama takside çalışan benim emekçi kardeşim hiç endişe etmesin. Yeni sistemde herkesin çalışma ve kiralama koşulu da iyileşecek. On binlerce esnafımız, on binlerce insanımız, bu işten ekmek kazanan insan da rahat edecek. Sosyal güvencelerinden sosyal haklarına kadar, sürecin disiplin altına alınması konusunda yeni bir dönemi başlatacağız. Herkesin gönlünü ferah tutmasını istiyorum.