78 milyon avro zararla açılan, üstüne bir de mesafeyi artıran otoyolun geçiş ücreti 115,50 lira

Kamu 78 milyon avro zarara uğratılarak açılan Ankara-Niğde Otoyolu'nın geçiş ücretleri de belli oldu.

Emek Ve Ekonomi 05.09.2020, 20:53 05.09.2020, 20:58
78 milyon avro zararla açılan, üstüne bir de mesafeyi artıran otoyolun geçiş ücreti 115,50 lira
Toplumsal Haber Merkezi

AKP'li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın dün açılışını yaptığı Ankara-Niğde Otoyolu'nın 1. ve 3. kesimlerinin açılışının gerçekleştirilmesi sonrasında otoyolun geçiş ücretleri de belli oldu.

Toplam uzunluğu 330 kilometre olan yolun 1. kesimini kullanan bir binek araç Ankara Haymana Alın Gişesi’nden girerek Ankara Şereflikoçhisar Acıkuyu Gişesinden çıktığında 48 TL ödeyecek.

ANKARA – NİĞDE ARASI 115.50 LİRA
Otoyolun 3. kesimi kullanıldığında ise Aksaray Alayhan gişesinden giren bir binek araç Niğde Alın gişesinden çıkacak ve ödeyeceği rakam 25,50 TL olacak.

Otoyolun 2. kesimi ise henüz açılmadı. Eğer onaylanırsa Ankara Alın gişesi giriş Niğde Alın gişesi çıkış yapan 1. sınıf binek araç için 115,50 TL ödenecek.

KARAKOMEDİ: YENİ OTOYOL MESAFEYİ UZATIYOR
Bu arada CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Ankara- Niğde Otoyolunun tamamlandığında zamandan ve akaryakıttan elde edileceği iddia edilen tasarruf hesaplamasının kafalarda soru işaretleri oluşturduğuna dikkat çekerek "Sayın Cumhurbaşkanı bu yol tamamlandığında Niğde-Ankara arasındaki 4 saat 14 dakikalık sürenin 2 saat 22 dakikaya düşeceğini, akaryakıttan da yıllık 743 milyon lira kazanç sağlanacağını söyledi. Mevcuda göre 13 kilometre daha uzayan yolun süresi nasıl yarı yarıya düşecek? Nasıl bu kadar akaryakıt tasarrufu sağlanacak?" diye sordu.

BU NASIL AKARYAKIT TASARRUFU?
CHP Milletvekili Ömer Fethi Gürer, “Niğde-Ankara arasında mevcut yoldan Niğde Merkeze kadar 13 kilometre daha fazla olan otoyol, akaryakıttan nasıl 743 milyon lira tasarruf sağlayacaktır? Hangi hesaplama tekniği kullanılarak bu sonuç elde edilmiştir? Otoyolda hız limiti devlet karayoluna göre biraz fazla olduğu için böyle bir hesaplama yapıldıysa hız yapan aracın daha çok yakıt harcayacağı göz önünde bulundurulmadı mı? Türkiye'de en çok satılan ve şu an en ucuz otomobiller arasında yer alan 1.4 benzinli otomobil 90 kilometre hızda 100 kilometrede 6 litre benzin tüketiyor. Bu araç 130 kilometre hızda ise 9 litre yakıt tüketiyor. Arada yüzde 50 yakıt sarfiyatı artışı var. Böyle olunca bu hesaplamaların neye göre yapıldığı mutlaka açıklanmalıdır” şeklinde konuştu.

YİNE GEÇİŞ GARANTİLİ Mİ?
AKP'li Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın açılış töreninde açıklamasa bile otoyolun öncekiler gibi yap-işlet-devret modeliyle yapıldığının anlaşıldığını ifade eden CHP Milletvekili Ömer Fethi Gürer, “Yolun yapımını üstlenen firmaya geçiş garantisi verilip verilmediği, verildi ise kaç araca geçiş garantisi verildiği, geçiş ücretinin ne kadar olduğu netlik kazanmadı. Geçiş ücreti olarak yol tamamlandığında 13 Euro bir ücretten söz ediliyor. Bu durumda tasarrufu devlet gideri vatandaşa mı kalacak?” diye sordu.

Gürer, Sayıştay’ın 2017 yılı Karayolları Genel Müdürlüğü Denetim Raporu’nda ortak girişimin yolu süresinde bitiremediği ve 180 günlük ek süre verildiği ve raporda 180 günlük geç teslimin kamuya faturasının günlük 435 bin 500 Euro’dan kamunun 180 günde 78 milyon 390 bin avro olduğu bilgisinin yer aldığını hatırlattı.

Yorumlar (0)
banner162
11
açık
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 27 57
2. Beşiktaş 26 57
3. Fenerbahçe 27 55
4. Trabzonspor 27 51
5. Hatayspor 27 46
6. Alanyaspor 27 43
7. Gaziantep FK 27 43
8. Karagümrük 27 41
9. Göztepe 27 36
10. Antalyaspor 27 35
11. Sivasspor 26 33
12. Konyaspor 26 32
13. Malatyaspor 27 31
14. Kasımpaşa 27 29
15. Kayserispor 26 28
16. Rizespor 27 28
17. Başakşehir 27 26
18. Erzurumspor 27 26
19. Ankaragücü 26 23
20. Denizlispor 26 21
21. Gençlerbirliği 26 21
Takımlar O P
1. Giresunspor 24 53
2. Samsunspor 24 50
3. İstanbulspor 24 46
4. Altınordu 24 44
5. Adana Demirspor 24 42
6. Altay 24 41
7. Tuzlaspor 24 41
8. Ankara Keçiörengücü 24 39
9. Bursaspor 24 34
10. Bandırmaspor 24 31
11. Ümraniye 24 31
12. Adanaspor 24 26
13. Boluspor 24 26
14. Menemenspor 24 26
15. Balıkesirspor 24 25
16. Akhisar Bld.Spor 24 19
17. Ankaraspor 24 15
18. Eskişehirspor 24 7
Takımlar O P
1. Man City 27 65
2. M. United 27 51
3. Leicester City 27 50
4. Chelsea 27 47
5. Everton 26 46
6. West Ham 26 45
7. Liverpool 27 43
8. Tottenham 26 42
9. Aston Villa 25 39
10. Arsenal 26 37
11. Leeds United 26 35
12. Wolverhampton 27 34
13. Crystal Palace 27 34
14. Southampton 26 30
15. Burnley 27 29
16. Brighton 26 26
17. Newcastle 26 26
18. Fulham 27 23
19. West Bromwich 27 17
20. Sheffield United 27 14
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 24 58
2. Barcelona 25 53
3. Real Madrid 25 53
4. Sevilla 24 48
5. Real Sociedad 25 42
6. Real Betis 25 39
7. Villarreal 25 37
8. Granada 25 33
9. Levante 25 32
10. Athletic Bilbao 24 30
11. Celta de Vigo 25 30
12. Osasuna 25 28
13. Getafe 25 27
14. Valencia 25 27
15. Cádiz 25 25
16. Eibar 25 22
17. Real Valladolid 25 22
18. Deportivo Alaves 25 22
19. Elche 24 21
20. Huesca 25 20
Günün Karikatürü Tümü