ABD’li bilim insanları koronavirüsün 'yararı'nı açıkladı

ABD’li bilim insanlarının koronavirüsün beklenmedik bir özelliğini keşfettikleri, buluşa göre SARS-CoV-2’nin acıyı 'uyuşturma' yeteneğine sahip olduğu bildirildi...

06 Ekim 2020 Salı 23:34
ABD’li bilim insanları koronavirüsün 'yararı'nı açıkladı

Pain dergisinde yayınlanan verilere göre yeni tip koronavirüsün (SARS-CoV-2) acıyı ‘uyuşturma’ özelliği bulunuyor.

Araştırmacılar, ‘anestezi’ etkisinin koronavirüsün insan hücrelerine nüfuz etmesini sağlayan S-proteininin ACE2 reseptörü ve diğer maddelerle birleşmesi ile elde edildiğini ifade ediyor.

Araştırmaya göre acı hislerinden sorumlu olan sinyallerin bozulma durumu, Neuropilin 1 (proteini) ve vasküler endotelyal büyüme faktörü olan sinyal proteini VEGF-A'nın katılımıyla ortaya çıkıyor.

SEMPTOMSUZ SEYRİN OLASI NEDENİ BU OLABİLİR
Sputnik’in aktardığına göre bilim insanları böylelikle, hasta kişinin aslında sağlık durumunda herhangi bir bozulma fark etmediği Covid-19’un semptomsuz seyrinin olası nedenini keşfetmiş oldu.

Araştırmacılar, özellikleri anestezi uzmanları için yararlı olabileceğinden, Neuropilin 1'in özelliklerini daha ayrıntılı bir şekilde incelemeyi planlıyor.

Son Güncelleme: 06.10.2020 23:40
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.