Hafıza nakli gerçek olabilir

Bilim insanları, elektrik akımı kullanarak deniz salyangozlarının RNA örneklerinin diğer deniz salyangozlarına aktarıldığını ortaya çıkardı.

17 Mayıs 2018 Perşembe 19:38
Hafıza nakli gerçek olabilir

California Üniversitesi'nde (UCLA) araştırmalar yapan bilim insanları, elektrik akımı kullanarak RNA (DNA'nın biyokimsayal kuzeni olan ribo nükleik asit) örneğini aktarmayı başardı.

Bilim insanları, elektrik şoklarından bir gün sonra salyangozların sinir sisteminden çıkarılan RNA'yı, elektrik verilmeyen 7 hayvana yerleştirdi. Bu hayvanların da elektrik verilenler gibi hareket ettiği ve geri çekilme eylemini yaklaşık 40 saniye sürdürdüğü görüldü.

Deniz salyangozlarıyla yapılan çalışmada aktarım sonrası, nakil yapılan ve hiç elektrik akımına kapılmamış deniz canlısının da elektrik akımına aynı yepkiyi verdiği görüldü.

Uzmanlara göre bu, hafızanın enjeksiyonlar aktarılabileceği ve hatta istenmeye hatıraların da bu yöntemle hafızadan silinebileceği anlamına gelebilir.

Araştırmayı haberleştiren İngiliz basını, hafıza silmenin konu alındığı, başrollerinde Jim Carrey ve Kate Winslet'ın yer aldığı 2006 yapımı 'Sil Baştan' (Eternal Sunshine of the Spotless Mind' filmine gönderme yaptı.

TRAVMATİK HAFIZA TEDAVİSİNDE KULLANILABİLİR

Sonuçları ''eNeuro'' dergisinde yayımlanan araştırmanın bulgularının, travmatik hafızanın tedavisinde yeni yöntemlerin geliştirilmesinin önünü açabileceği ifade ediliyor.

Glanzman, ''Çok uzak olmayan bir gelecekte, RNA'yı Alzheimer hastalığının etkilerinin giderilmesinde veya travma sonrası bozukluk tedavisinde kullanabileceğimizi düşünüyorum'' ifadesini kullandı.

ETERNAL SUNSHINE OF THE SPOTLESS MIND HAKKINDA

Filmde, iki yıl boyunca beraber olduğu sevgilisinden Clementine'den (Kate Winslet) oldukça şaşırtıcı bir haber alan Joel Barish (Jim Carrey), bir teknolojik deneye katılan sevgilisine ilişkilerini tamamen hafızasından silinmeden hatırlatmaya çalışıyordu. Yani Barish’in kim olduğunu bile hatırlamıyordu. Bu gelişme üzerine küplere binen Joel Barish, aynı prosedürü kendi üzerinde de gerçekleştirmek istemişti.

Film, adamın hafızaları silinirken, yaşanılan ilişkiyi gözler önüne sererken, Adam da bir kez daha oldukça iyi başlayan ve sonradan tadı kaçan ilişkiyi izliyordu. Fakat zaman geçtikçe ve sıra yaşanılan güzel şeylere gelince, pişman olarakmüdaheleyi durdurmak istemişti.

Son Güncelleme: 17.05.2018 19:43
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner72