Hü Erenler..

Daha önce ki yazımda Alevi toplumu üzerinde ki, asimilasyon pençesinden bahsetmiştim, 5 çeşit asimilasyon olduğunu belirtmiştim. Bunlar; Devletin sünnileştirme politikası, şii asimilasyonu, Alisiz Alevilik asimilasyonu, HZ.Ali’ye tanrısallık boyutuna taşıyan asimilasyon ve CEHALET olarak isimlendirmiştim. Bu yazımda Devletin Sünnileştirme politikası üzerine biraz daha ayrıntı vermek istiyorum..

Öncelikle Devletin Alevi inancını tanımayarak, Aleviliği bir kültür olarak görmesi başlı başına bir yok ediş asimilasyonudur. Bura da Aleviliğin inancını, sünni maturidilik inancına bağlı olduğunu söyleyerek, Alevilerin de sünniler gibi camiye gitmesini istemiştir. Bu yüzdendir ki Alevilerin Cem Evlerini hala ibadethane statüsünde görmemektedir. Peki bu Maturidilik nedir?

MATURİDİLİK: Akaid konusunda Ebû Mansûr Muhammed b. Muhammed b. Mahmûd el-Mâtürîdî'nin görüşlerini benimseyenlerin oluşturduğu Ehl-i sünnet mezhebinin adıdır. İmam Mâtürîdî yaklaşık 238 (852) yılında Türkistan'da Semerkant şehrinin bir köyü olan Mâtürîd'de doğmuştur. Türk olması kuvvetle muhtemeldir. Hayatı hakkında fazla bilgi bulunmayan İmam Mâtürîdî'nin eserleri incelendiğinde, onun kelâm, mezhepler tarihi, fıkıh usulü ve tefsir alanlarında otorite olduğu görülür. Eserlerinde Ehl-i sünnet'in temel prensiplerini hem âyet ve hadislerle hem de aklî delillerle savunmuş, özellikle Mu‘tezile ve Şîa'nın görüşlerini tenkit etmiştir. 333 (944) yılında Semerkant'ta vefat etmiştir.

Mâtürîdîlik, akaid sahasında âyet ve hadisle birlikte, aklı da dinin anlaşılması için gerekli bir temel kabul etmiş, İmam Mâtürîdî'den itibaren kelâm metodunu gittikçe geliştirmiştir. Mâtürîdiyye, bazı konularda Selef'e Eş‘ariyye'den daha yakındır. Bazı konularda ise, daha akılcı davrandığından Eş‘ariyye ile Mu‘tezile arasında yer almıştır. Bir kısım araştırmacılar Mâtürî- dîliği Hanefîliğin devamı sayarlar. Onları bu düşünceye iten sebep, İmam Mâtürîdî'nin, İmam Ebû Hanîfe’nin akaid konusunda koyduğu prensipleri açıklayıp geliştirmiş olmasıdır.

Şimdi burada sorulması gereken soru şudur;

1-Alevilik nedir?

Alevilik: Yaratıcı olan ALLAH’ın yaratıkları üzerinde kurmuş olduğu sistemin adıdır. Bu sistem Nübüvvet(Peygamberlik), Velayet( İmamet)’ten oluşur. İlk peygamber HZ. Adem’den son peygamber HZ. Muhammed’e kadar 124 bin Peygamberin olduğuna iman edip son peygamberin HZ. Muhammed ile islam dininin tamamlanmasıyla, tamamlanan dinin kıyamete kadar götürecek 12 imam inancına inanılır. Yani Allah, Muhammed ve Ali inancıdır.

2-Alevilik Hz. Ali’yi sevmek midir?

Aleviliği sadece Hz. Ali sevmek olarak tanımlamak doğru değildir. Hz. Peygamberden sonra yerine Hz. Ali’nin İmam olarak gelmesi ALLAH’ın takdiridir. Bu yüzden bizler Hz.Ali’ye koşulsuz ikrar verip severiz.

Peki, gelelim şimdi konumuza Maturidilik bu bağlamda Alevilik ile ne alakası vardır. Devlet bizleri sadece Hz. Ali sevenler diye adlandıra dursun biz Hz. ALİ’ye ikrar vermişizdir. Bu sevgi İKRAR dan gelir.

Ehli sünnet anlayışında Hz. Peygamber den sonra Allah tarafından atanan bir önder yoktur, İlk halife olarak Ebu bekir kabul edilir. Hz. Ali’ye sadece sahabe olduğu için bir sevgi vardır.

Bu düzlemde toparlayacak olursak Alevilik; Sünniliğin bir kolu değildir, Sadece Hz.Ali’yi sevmekten ibare değildir. Genel olarak bu Devletin Alevi toplumu üzerinde ki Asimilasyon Çalışmasıdır.

NOT: Bir sonra ki yazımda Alevi toplumu üzerinde ki Şii asimilasyonunu yazacağım..

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner78