Olmazsa olmazımız siyah kıyafetler..

Hadi itiraf edin! Kilonuzdan memnun değilseniz siyaha tutkunuz bir tık daha fazla.

Siyah kıyafetlerin kurtarıcı özelliği olduğu gerçek. Ancak sizi birkaç kilo zayıf gösteriyor veya var olan kilonuzu biraz da olsa kapatıyor diye siyaha mahkum olmanız şart mı? 

Geçici çözümler hiç size göre değil desem! Ne dersiniz?

Kilolarınızı kapatmak yerine onlardan kurtulmayı tercih etmek rengarek kıyafetlerle yeni renkler keşfetmek , dilediğinizi almak ve giymek kadar özgür olmak gibisi yok.. 

Öyleyse siyaha mahkum olmak istemiyorsanız 3 beyazdan uzak durmanızda fayda var.

Bu yolda en büyük adımınız ise un,şeker ve tuzu hayatınızdan uzaklaştırmak olacak.

Çünkü beyaz un ; basit karbonhidrat içerir ve daha beyaz olması için işlemden geçirilir.Yani değirmende buğday tanesinin içinden buğdayın özü olan ruşeym ve buğday kepeği ayrılır.Dolayısıyla ruşeym ve kepekte bulunan E vitamini, Omega 3 ve 6, protein ve lif de undan çıkarılmış olur. Zenginliği alınmış beyaz un,kan şekerinizdeki ani iniş çıkışlardan dolayı kolay acıkmanıza dolayısıyla kilo almanıza sebep olur. Bu nedenle tam tahıllı ekmek ve tam buğday un'a bir şans vermeyi deneyebilirsiniz.

Fazla tuz tüketimiyle birlikte tuz suyu tutacak, kan hacmindeki artış kan basıncını arttıracak, zamanla damarlar elastikiyetini kaybedecektir. Buralarda plak adlı yağ tabakaları oluşacak ve bu da damarların daralmasına ve sertleşmesine neden olacaktır. Sonuçta kalp krizi, felç, kalp yetmezliği gibi kalp-damar hastalıklarının artmasına sebep olacaktır.
Dünya Sağlık Örgütü, günlük tuz tüketimini 5 gram olarak önermektedir.

2008 yılında Türkiye Hipertansiyon ve Böbrek Hastalıkları Derneği’nin yaptığı ve ülke genelini kapsayan “Türk Toplumunda Tuz Tüketimi Çalışması”na göre tuz tüketimimizin günlük 15 gram olduğu belirlenmiştir. Malesef ki bu rakam önerilen miktarın 3 katı kadar.Bu konuda yapacağınız birkaç davranış değişikliği size çokça fayda sağlayacaktır.

Etiket okuyun;

Satın alınacak ürünlerin etiketi mutlaka okunmalı, tuzu (sodyumu) azaltılmış veya tuzsuz ürünler tercih edilerek yaşam tarzı haline getirilmelidir.

Yemeklerinizi tatlandırmak için tuz yerine farklı baharat çeşitlerini tercih edin.

Tuz kullanacak olsanız bile tuz kaşığını kullanmak yerine az bir tutam atın ve siz siz olun yemeğin tadına bile bakmadan elinize tuzluğu alanlardan olmayın..

Gelelim şekere..

Fazla şeker tüketimi metabolizmanın doğal dengesini bozuyor. İşleyişi zarar gören metabolizma ise obezite, şeker hastalığı, kalp ve damar rahatsızlıkları, kanser türleri, böbreklerde fonksiyon bozuklukları, kronik yorgunluk ve daha pek çok hastalığa sebep oluyor.

Kandaki fazla şeker özellikle bel çevresi, göbek, kalça, göğüs ve basen gibi bölgelerde birikiyor. Buralarda oluşan yağ asitleri kalp ve böbrek gibi aktif olan organlara da dağılıyor, fonksiyonları yavaşlıyor, çalışma düzenleri sekteye uğruyor ve dolayısıyla doğal dokuları bozularak buralarda yağ depolanıyor.

Bir diğer önemli nokta ise;

Şekerin, saç sağlığına zararı. Bilirsiniz biz kadınlar için saçlarımız hayati önem taşır..

Fazla şeker tüketimiyle saç derisi kurur, pul pul dökülür ve yeni saç oluşumunu imkansız hale getirir. Kafa derisinin sağlıksız olması dolayısıyla da saçlar cansız, kuru ve kolay kırılır hale gelir. 

Bazen canımız şeker ya da şekerli bir şeyler istediğinde bunu vücudumuzun ihtiyacı olduğuna yorarız. Bu bir nevi kendimizi kandırma şeklimizdir desem, yediklerinize pişman olur musunuz?Yoksa aklınız yiyemediklerinizde mi kalır? :)

Dikkat edin!

Eğer canınız çaya şeker katmak istiyorsa vücudunuz fazla şekere alışmış demektir. Kendinizi bir süre zorlayıp şekerden uzaklaşmayı denerseniz zamanla vücudunuz bu duruma da alışacak ve çaya koyduğunuz 1 küp şeker bile size fazla gelecek,rahatsız edecektir.

Öyleyse şart olan 2 temel nokta var :

Hayır demeyi bilmek ve tabiki irade! 
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner78